بانک و بیمهطلا و ارز

روند نزولی یوآن در برابر دلار برای هفتمین ماه متوالی

ارزش ماهانه پول چین در برابر دلار آمریکا برای هفتمین ماه متوالی با روند نزولی به کار خود پایان داد.

به گزارش نیکی، ارزش ماهانه یوآن در برابر دلار آمریکا برای هفتمین ماه متوالی در اکتبر با کاهش روبرو شد و تقریبا هر ۷ یوآن در برابر یک دلار معامله شد. این در حالی است که روند نزولی یوآن به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش رشد اقتصادی در چین رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایران اکونومیست، در حال حاضر سرمایه گذاران نسبت به مقامات چینی مبنی بر ادامه کاهش ارزش یوآن برای به حداقل رساندن تاثیرات ناشی از جنگ تجاری نگران هستند. البته کاهش ارزش یوآن می تواند منجر به خروج سرمایه از این کشور شود و بانک مرکزی چین هم برای اولین بار اقدام به انتشار اسکناس های یوآن در هنگ کنگ کرد.

پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بارها سیاست پکن را در قبال دستکاری یوآن مورد سرزنش قرار داده بود. این کار به چین اجازه می دهد که صادرات بیشتری را انجام دهد. البته خبرهای اخیر در مورد توافق احتمالی پکن – واشنگتن بر سر اختلافات تجاری تا حدودی باعث افزایش ارزش یوآن شده است؛ اما سرمایه گذاران خارجی در مورد فروش سفارشات با حجم بالا به یوآن مردد هستند و می گویند که ممکن است مقامات چینی در بازار دخالت کنند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا