انرژی

تهران در تابستان ۴۲ ساعت خاموش شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان امسال دو هفته شاهد خاموشی بودیم که براساس برآوردها باید گفت که ۴۲ ساعت خاموشی در تهران در زمان پیک بار اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین صبوری امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که در تابستان شاهد چه میزان خاموشی بوده‌ایم، ‌گفت: تقریبا دو تا سه ساعت آن هم نه در تمام مناطق تهران خاموشی اتفاق افتاده که درمجموع این مساله دو هفته نیز بیش‌تر طول نکشید و توانستیم با انجام تدابیری این مسئله را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر تدبیر شرکت توزیع برای مقابله با دستگاه‌های دولتی که از تبصره دولت تبعیت نکرده‌اند اظهار کرد: برای تمام دستگاه‌های دولتی از خرداد تا شهریورماه، ۲۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شد که همین مساله نیز تاثیر بسیار بالایی در میزان مصرف مشترکان دارد.

همچنین بخوانید

او با بیان این‌که سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی شبکه برق شهر تهران هزینه می‌شود، گفت: علاوه بر این مساله سالیانه به‌طور میانگین ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان شهر تهران اضافه می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه شهر تهران سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

صبوری با اشاره به برنامه‌های شهر تهران برای مقابله با خاموشی اظهار کرد: دو برنامه را تحت عنوان برنامه گذر از زمستان و برنامه گذر از فصل تابستان در نظر می‌گیریم و با ایجاد برنامه‌ها و تدابیری سعی در حل چالش‌ها و تنش‌های موجود داریم که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای گذر از فصل تابستان انجام شده است.

وی با اشاره به تدابیر شرکت توزیع برای فصل تابستان گفت: توسعه و بهینه‌سازی شبکه مدیریت و کاهش بار از جمله اقداماتی است که برای گذر از پیک بار تابستان انجام می‌گیرد.

به گفته وی امسال به دلیل کاهش بارندگی که در کشور اتفاق افتاد، با کمبود تولید در شهر تهران مواجه شدیم اما یک کار جهادی و وسیع موجب شد تا مشکلات در پیک بار به حداقل برسد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا