بورسبورس اوراق

«زنجان» خبر از گشایش اعتبار اسنادی داد

در روز کم رفت و آمد پیام های ناظران بورس و فرابورس تنها یک نماد شفاف سازی داشت و در مجموع ۹ نماد متوقف و ۶ نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز به رغم آغاز امیدوار کننده‌ای که داشت، در ادامه معاملات نتوانست به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد و همزمان با اعلام رد (CFT) از سوی شورای نگهبان کاهشی شد. حاصل این روند، افت ۵۳۰ واحدی شاخص بورس تهران و رسیدن آن به سطح ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحدی این شاخص بود. همزمان با این کاهش که مانند چند روز گذشته با حجم کم پیام‌های ناظران بورس و فرابورس همراه بود، تنها یک نماد شفاف سازی داشت و در مجموع ۹ نماد متوقف و ۶ نماد بازگشایی شدند.

«زنجان» و گشایش (LC): گشایش نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی زنجان (زنجان) به علت شفاف سازی انجام شده در خصوص اعتبار اسنادی فراهم شده برای خرید تجهیزات مورد نیاز شرکت، متوقف شد. شرکت پتروشیمی زنجان پس از ۱۱ سال انتظار موفق شده است بخش اول تامین مالی خرید تجهیزات و خدمات مهندسی طرح را در قالب گشایش یک فقره اعتبار اسنادی به مبلغ ۱۵۶ میلیون ۶۶۸ هزار یورو را عملیاتی کند. ۸۰ درصد اعتبار اسنادی مذکور به مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۳۳۵ هزار یورو از محل اعتبارات تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک ملی و ۲۰ درصد مابقی از محل منابع شرکت به مبلغ ۳۱ میلیون و ۳۳۸ هزار یورو تامین شده است. از این رو من بعد فرایند سفارش گذاری و خرید تجهیزات این شرکت آغاز خواهد شد.

توقف دو نماد بورسی که به مجمع رفتند: نماد دو موتوژن (بموتو) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا