بانکبانک و بیمه

رد شایعه ورشکستگی بانک‌ها


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رد شایعه ورشکستگی بانک‌ها، گفت: اموال مازاد بانک‌ها باید واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به شایعه ورشکستگی برخی بانک ها در کشور و ارتباط آن با افزایش نرخ سود بانکی برای جمع آوری نقدینگی، به ایبِنا گفت: هیچ یک از بانک های موجود در کشور ورشکسته نبوده و با توجه به دارایی های موجود در شبکه بانکی این شایعه از بیخ و بُن کذب است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها در کشور از سرمایه و اموال کافی برخوردار هستند، افزود: اگر بانکی در معرض ورشکستگی نیز قرار بگیرد اموال آن می تواند پاسخگوی مشتریان باشد.
بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه در پی افزایش بی رویه اموال بانک ها، مجلس قانون واگذاری اموال مازاد بر ۴٠ درصد آنها را تصویب و ابلاغ کرده است، تصریح کرد: بانک ها به قدری از حیث مالی شرایط مناسبی دارند که متاسفانه وارد مسیر بنگاه داری شده اند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شایعه پراکنی در مورد ورشکستگی بانک ها با هدف تخریب شبکه پولی و بانکی کشور صورت می گیرد، گفت: ارتباط بخشیدن میان افزایش نرخ سود بانکی و ورشکستگی بانک ها نیز فرضیه کاملا باطل است.
وی با تاکید بر اینکه دولت و تیم اقتصادی برای جمع آوری نقدینگی سرگردان در اقتصاد به افزایش نرخ سود بانکی تن داده اند، افزود: افزایش نرخ سود بانکی برای کوتاه مدت اهرم مناسبی برای نظم بخشیدن به اقتصاد است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت با نظارت مستمر بر شبکه بانکی کشور اجازه متضرر شدن مردم را نمی دهد، از اینرو نگرانی در خصوص ورشکستگی بانک ها وجود ندارد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا