صنعت، معدن، تجارت

نقش صندوق توسعه ملی در حمایت از صادرات باید پررنگ تر شود

یک مقام مسئول در نظام بانکی خواستار تقویت نقش صندوق توسعه ملی در حمایت از صادرات شد و گفت: نباید به بهانه کمبود داخلی جلوی صادرات را گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی صالح آبادی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان منتخب در صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق توسعه ملی ضلع چهارمی است که باید کمک صادرکنندگان بیایند، این در حالی است که در شرای کنونی که به لحاظ تحریمی پیش روی اقتصاد ایران قرار گرفته باید کمک کنیم صادرات کشور رونق گیرد. 

وی افزود: در شرایط تحریم نفتی باید صادرات را افزایش داد؛ اما باید از صادرات حمایت کرد چراکه برند در صادرات و بازارهای جهانی بسیار مهم است و بنابراین نباید به هر دلیلی اجازه داد که با کمبود داخلی، جلوی صادرات را بگیرد؛ پس تحت هر شرایطی باید صادرات را گسترش داد.

صالح آبادی گفت: صادرات غیرنفتی یکی از مزیت های ایران است و با ۴٠میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، کشور با مشکلی مواجه نخواهد شد؛ البته واردلتی که منجر به صادرات می شود نیز باید مورد حمایت واقع شود. 
مدیرعامل بانک عامل حوزه صادرات خاطرنشان کرد: در استان های مختلف حضور یافته و از نزدیک با صادرکنندگان دیدار کرده ایم؛ البته بر این باور هستیم که تعاملات خود را با مشتری بیشتر کرده و حفظ سطح خدمات بانک در شرایط جدید نیز در دستور کار است.

صالح آبادی گفت: در سال های اخیر با تعامل با بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، خطوط اعتباری دریافت کرده و در جذب منابع بتوانیم موفق عمل کنیم؛ پس تلاش داشته ایم که هیچ تقاضایی به خاطر محدودیت منابع بی پاسخ نماند.

وی ادامه داد: در بخش تولید با توجه به افزایش نرخ ارز ، قیمت تمام شده تولید افزایش می یابد و تلاش داریم تعامل لازم را بین بانک و صادرکننده انجام دهیم؛ البته رابطه بانک با صندوق ضمانت صادرات ایران بسیار حسنه است و بالای ۵٠درصد پرتفوی صندوق نیز بانک توسعه صادرات است. البته با صندوق توسعه ملی نیز روابط خوبی برقرار شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا