بورسبورس اوراق

تخیله هیجان بازار و رشد مجدد شاخص/ خریداران سهام خودرویی در صف نشستند

در دوساعت ابتدایی شروع معاملات شاهد بازگشت آرامش به بازار و فروکش کردن هیجانات منفی هستیم. از این رو شاخص به لطف افزایش تقاضا در گروه های کوچک تا این لحظه با رشد ۱۲۲۰ واحدی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز و پس از هیجانات منفی روز گذشته شاهد بازگشت آرامش و تعادل به بازار هستیم. گفتنی است دیروز پس انتشار خبر رد cft توسط شورای نگهبان به یکباره بازار مثبت به منفی تبدیل شد. از ین رو همه نمادهای بانکی و خودرویی وارد محدوده‌های منفی شدند.

اما امروز صبح با فروکش کردن هیجانات منفی خبر روز گذشته و منطقی شدن معاملات،  رونق به دادوستدها بازگشت و شاهد افزایش تقاضا در گروه های بانکی، خودرویی و شیمیایی هستیم. در گروه خودرو، با انتشار شایعاتی در خصوص افزایش نرخ محصولات سایپا، این نماد امروز صف خرید ۵۰ میلیون را تجربه می کند. همچنین به واسطه افزایش اقبال به گروه خودرو، سایر نمادهای این گروه نیز در محدوده های مثبت و بعضا صف خرید به کار خود ادامه می دهند.

همچنین بخوانید

همچنین گفتنی است امروز صبح جلسه معارفه سهم تازه وارد گهر زمین در فرابورس در حال برگزاری است. در این جلسه مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین در نشست خبری یک دیدار یک عرضه گفت: با توجه به فعال بودن دو خط از پنج خط تولید، بیشترین تولید سنگ آهن کشور را کسب کردیم. شرکت موفق به کسب رتبه اول صادرات کنسانتره کشور در سال ۹۶ شده است و خط سوم تولید کنسانتره «کگهر» در بهار ۹۸ راه‌اندازی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. به نظر می رسد این سهم در چند روز آینده در فرابورس عرضه اولیه شود.

در مجموع امروز شاخص با رشد ۱۲۲۰ واحدی به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. در این میان شاخص هم وزن اما به دلیل اقبال بیشتر به نمادهای کوچک بازار با رشد ۳۱۴ واحدی مواجه شده است. در فرابورس هم شاهد افزایش ۲۵ واحدی آیفکس هستیم که به کانال دو هزار واحدی بازگشت.

در این میان بیش از دو میلیارد سهم به ارزش ۸۳۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق دقتم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی، «کچاد»، «کگل»، «شتران» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. اما در فرابورس «زاگرس»، «میدکو»، «ذوب» و «سمگا» مجموعا ۱۵ واحد آیفکس را تقویت کردند.

منبع
اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا