بورسفرابورس

استخراج ۱۸ میلیون تن سنگ آهن در بزرگترین عملیات معدن کاری کشور

چهل‌وچهارمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» به منظور تشریح ظرفیت‌های شرکت «سنگ آهن ‏گهر زمین ” امروز در شرکت فرابورس ایران برگزار شد . ‎

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادیبه نقل از فرابورس، علی‌اکبر پوریانی مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در  این نشست اظهار داشت:  گهرزمین در سال ۱۳۸۳ به منظور تولید ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره تاسیس شده است و از سال ۱۳۹۵ با دستور هیات‌دولت وقت معدن شماره ۳ در منطقه عمومی گل‌گهر به مدت ۲۵ سال به گهرزمین محول شد.

وی افزود: سهامداران عمده گهرزمین بر اساس دارا بودن بالاترین تعداد سهم به ترتیب شرکت گل‌گهر با ۳۰ درصد سهم، سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه با ۲۷.۷ درصد سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۲.۵ درصد و توسعه معادن فلزات با ۲۰ درصد سهام شرکت سنگ‌آهن گهرزمین هستند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین گفت: معدن گهرزمین براساس ذخیره زمین‌شناختی دارای ۶۴۳ میلیون تن ذخیره است که در یک مساحت ۲ در ۳ کیلومتری متمرکز شده است.

پوریانی با بیان اینکه در سال گذشته بزرگ‌ترین عملیات معدن‌کاری کشور توسط مجموعه سنگ آهن گهر زمین انجام شد که نتیجه آن استخراج ۱۸ میلیون تن سنگ آهن بود، افزود: در کل از آغاز به کار این مجموعه ۳۵۵ میلیون تن عملیات معدن‌کاری انجام شده که از این میزان ۴۴ میلیون تن مربوط به استخراج سنگ آهن بوده است.

در چهل‌وچهارمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» همچنین غلامرضا صالح معاون مالی و بازرگانی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین گفت: شرکت گهرزمین قرارداد ساخت کارخانه گندله‌سازی را با تولید سالانه ۵ میلیون تن با مشارکت دو بخش داخلی و خارجی محقق کرده است.

صالح اظهار داشت: شرکت اتوتک آلمان تجهیزات سنگ‌آهن گهرزمین  را تامین‌ کرده که تمامی تجهیزات از این شرکت خریداری و در سایت کارخانه مستقر شده است و مبالغ ارزی این تجهیزات با استفاده از ارز حاصل از صادرات کارخانه به طور کامل پرداخت شده است.

وی در پایان افزود:  برای محصولات گهرزمین تقاضای داخلی وجود دارد اما این مجموعه برای تداوم طرح‌های توسعه‌ای خود منابع ارزی مورد نیاز خود را از طریق صادرات تامین می‌کند و سال گذشته این شرکت صادرکننده نمونه کشور شناخته شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا