صنعت، معدن، تجارتمعدن

جشنواره عکس معدن، فرصتی برای انعکاس تلاش های معدنکاران است

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دلایل حضور در جشنواره ملی عکس معدن را اعلام کرد. مدیر روابط عمومی این شرکت تاکید کرد: این جشنواره فرصتی برای انعکاس تلاش های شبانه روزی معدنکاران در به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد است.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسین طالبی مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو در خصوص انگیزه حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از جشنواره عکس کیمیا گفت: انگیزه اصلی حمایت شرکت چادرملو از جشنواره عکس کیمیا این بود که با توجه به اینکه محور و سوژه‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره و نمایشگاه فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی است و دستمایه کار عکاسان حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، به تبع شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (چاه دره ملو) هم وظیفه خود دانست تا به منظور تشویق هنرمندان و انعکاس فعالیت این حوزه مذکور در افکار عمومی سهمی داشته باشد.

وی افزود:از آنجا که کشور ما به لحاظ ذخایر معدنی بسیار غنی بوده و فعالیت در این دو حوزه از نظر افکار عمومی مغفول مانده است، به همین منظور حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان دو بازوی مؤثر در توسعه اقتصادی کشور وارد عمل شد.

وی اظهار داشت: به این دلیل که محصولات معدنی به طور مستقیم به دست مصرف کننده عام نمی‌رسند بلکه مصرف کننده واسطه‌ای برای تأمین مواد اولیه سایر معادن هستیم، شاید جامعه و عموم مردم خیلی نسبت به این قبیل فعالیت‌های معدنی همچون کار در معادن روباز و زیرزمینی و… آگاهی و آشنایی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین اطلاع رسانی به جامعه در قالب هنر و از دریچه و لنز دوربین هنرمندان و عکاسان برای بیان و نشان دادن تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی معدن ‌اران که در سخت‌ترین شرایط در جهت به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور زحمت می‌کشند، فرصت خوبی ایجاد کرد و الحمدلله ما با حمایت از این جشنواره ارزشی در قالب هنر و از لنز دوربین هنرمندان به جامعه اطلاع‌رسانی کردیم.

دومین جشنواره عکس کیمیا که با هدف گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی راه‌اندازی در حال برگزاری است و نمایشگاه این جشنواره ۱۸ آبان ماه در خانه هنرمندان برپا خواهد شد.

منبع: ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا