صنعت، معدن، تجارت

ایجاد واحد ارزی جدید«دلار امریکا صادرات»با کد اختصاری EGP

بر اساس بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واحد ارزی جدید«دلار امریکا صادرات»با کد اختصاری EGP بر مبنای میانگین هفتگی نرخ دلار ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، با بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واحد ارزی جدید ” دلار امریکا صادرات” با کد اختصاری “EGP” بر مبنای میانگین هفتگی نرخ دلار بازار ثانویه (نیما) برای ارزش کالاهای صادراتی و لزوم انتخاب گزینه مذکور در باکس ۲۲ اظهارنامه های صادراتی ایجاد شده است.

در بخشنامه فیروزه خیالی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران آمده است:

حسب دستور مقام محترم ریاست کل و با عنایت به مذاکره به عمل آمده به استحضار می‌رساند به منظور امکان درج نرخ ارز دلار مندرج در سامانه نیما به عنوان نرخ پایه محاسبات ارزش ریالی صادرات، نوع ارز مورد نظر در پنجره واحد تجارت فرامرزی با عنوان«دلار آمریکا صادرات» با نام سه حرفی EGP با قابلیت درج میانگین هفتگی نرخ مذکور ایجاد و قابل بهره برداری می باشد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به صدور بخشنامه و ابلاغ به گمرکات اجرایی و اطلاع رسانی لازم به نحو مقتضی به کلیه کارشناسان مربوطه و ذی نفعان(رویه صادرات) به منظور انتخاب نوع ارز مذکور در هنگام تکمیل اظهارنامه صادراتی در پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام نمایند. بدیهی است در صورت انتخاب نادرست و استفاده از نوع ارز با عنوان دلار آمریکا واردات محاسبات بر مبنای نرخ پایه دلار مصوب صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر می نماید مراتب در پنجره واحد تجارت فرامرزی بروز رسانی شده و لذا ضروری است تا زمان بروز رسانی سامانه های محلی از اخذ نسخه چاپی از سامانه های محلی مذکور خودداری گردد.

فیروزه خیالی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا