صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد ۴۶.۲ درصدی شاخص قیمت تولید معدن در تابستان

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در تابستان امسال به عدد ۳۲۴.۷ رسید که نسبت به شاخص بهار ۱۲.۴ درصد و تابستان پارسال ۴۶.۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مرکز آمار ایران امروز در گزارشی اعلام کرد که درصد تغییرات میانگین شاخص کل بخش معدن در چهار فصل منتهی به فصل تابستان سال ١٣٩٧ نسبت به میانگین دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولید کننده کل بخش معدن) ٣٠,٨ است.

آمار فوق حاکی از آن است میانگین شاخص کل بخش معدن نسبت به تورم چهار فصل منتهی به بهار امسال ۲۲ درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت تولیدکننده در بخش «استخراج کانه‌های فلزی»

همچنین بخش «استخراج کانه های فلزی» بیشترین تاثیر را بر افزایش ۱۲.۴ درصدی شاخص قیمت بخش معدن داشت.

شاخص قیمت تولیدکننده در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۲.۴ درصد افزایش نسبت به فصل بهار از عدد ۳.۱ به عدد ۳۴۱.۲ رسید. این افزایش بیشتر تحت تاثیر افزایش ۱۷.۱ درصدی فعالیت‌ «استخراج سنگ های آهنی» به وجود آمد.

شاخص قیمت تولیدکننده در تابستان امسال در فعالیت «استخراج سنگ های آهنی» به رقم ۴۵۶.۷ رسید و به این ترتیب نسبت به فصل بهار ۱۷.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت در بخش مورد بررسی در بهار امسال رقم ۳۹۰.۱ بود و نسبت به فصل بهار ۲۱ درصد افزایش داشت.

افزایش شاخص قیمت فعالیت «استخراج سنگ های آهنی»

افزایش شاخص قیمت فعالیت «استخراج سنگ های آهنی» در فصل تابستان امسال به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی «کنسانتره آهن» بود.

بر اساس اعلام مرکز آمار، تغییرات شاخص قیمت در سایر فعالیت ها در تغییر شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش معدن تاثیر بسزایی نداشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا