بانک و بیمهطلا و ارز

اروپا به دنبال تقویت یورو است

وزیر دارایی فرانسه گفت: محدودیت های آمریکا علیه ایران می تواند بستری را برای تقویت یورو در تراکنش های بین المللی فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک، «برونو مایق» وزیر دارایی فرانسه در پاسخ به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، افزود: زمانیکه یورو وارد تراکنش های بین المللی شود، قدرتمندتر می شود. قدرتمند کردن یورو در عرصه جهانی یک موضوع مهم است. تصمیمی که توسط دولت های فرانسه، آلمان و بریتانیا در پاسخ به تحریم های یکجانبه ایالات متحده اعلام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، وزیر دارایی فرانسه گفت: محدودیت ها راهی برای قدرتمند کردن یورو است که خواهان استقلال و ‌آزادی آن هستیم. می خواهیم یورو را به یکی از ارزهای بین المللی حامی و پشتیبان کننده تبدیل کنیم و در این مسیر نیازمند وحدت و حجم سرمایه گذاری بیشتر در اروپا هستیم.

بر همین اساس، اروپایی ها یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه ای اعلام کردند که به همکاری خود با روسیه، چین و دیگر کشورها برای حفظ روابط مالی کارآمد با ایران باوجود تحریم های آمریکا ادامه خواهند داد.

بر پایه این گزارش، با شروع دور جدید تحریم های آمریکا علیه بخش نفت ایران، دولت ترامپ مجبور به اعطای معافیت به چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه بمنظور واردات نفت از ایران شده است. 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا