ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فیس‌بوک ۱۱۵ حساب کاربری را مسدود کرد

فیس‌بوک بالغ بر ۱۱۵ حساب کاربری را تحت‌تاثیر احتمال مداخلات سیاسی و تشویش اذهان عمومی علیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا مسدود کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در چند سال اخیر به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی اتهامات زیادی به شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان وارد شد و با تعهد نمایندگان این شرکت‌های بزرگ موظف شدند که از این پس نظارت بیشتری بر فعالیت‌های کاربران و حساب‌های کاربری مشکوک و جعلی داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز در این راستا مجبور و موظف شده‌اند که به مقابله با اخبار کذب و دروغین بپردازند و شفاف‌سازی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

همچنین بخوانید

حالا رویترز گزارش داده است که فیس‌بوک نیز در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای ایالات متحده آمریکا بسیاری از حساب‌های کاربری مشکوک که فعالیت های ضدتبلیغاتی در رای‌گیری پیش رو را شناسایی و مسدود کرده است تا پایبندی خود را به مقابله با انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین فعالیت‌های ضدسیاسی نشان دهد.

این شبکه اجتماعی در بیانیه خود همچنین اعلام کرده است که نیازمند تحقیق و بررسی‌های بعدی است تا تشخیص دهد این حساب‌های کاربری مشکوک و شناسایی شده تحت حمایت دولت روسیه بوده‌اند یا خیر.

بیشتر این حساب‌های کاربری مسدود شده به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و روسی پیام‌های خود را بر روی پلت‌فرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا