بانکبانک و بیمه

بررسی تمهیدات ویژه برای دور زدن تحریم‌ها در جلسه همتی با مدیران بانک‌ها

جلسه دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد. در این جلسه برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی در حوزه مدیریت نقدینگی، اصلاح نظام بانکی، تسهیل عملیات ارزی و نقل و انتقالات ارزی بین‌المللی و مدیریت شرایط تحریم توسط رئیس‌کل بانک مرکزی تبیین شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،،  دکتر همتی با اشاره به فعالیت کارگروه مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی که از اول مهر ماه تشکیل شده است از مدیران عامل دعوت کرد برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در اختیار این کارگروه قرار دهند. ضمن اینکه به اقتضا به این جلسه دعوت خواهند شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان نظام بانکی که همواره در شرایط سخت اقتصادی با همت و سخت‌کوشی، اقتصاد کشور را یاری داده‌اند، از مدیران عامل خواست تمهیدات خاص برای مدیریت بانک، به‌خصوص تامین سرمایه در گردش بخش تولید کشور و اختصاص منابع لازم به‌نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند. همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی بر مساعدت در تسهیل واردات و صادرات فعالان اقتصادی تاکید کرد.

همچنین بخوانید

دکتر همتی با اشاره به تحریم‌های شکست‌خورده آمریکا علیه نظام بانکی این موضوع را نشان اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهیل تجارت خارجی دانست و برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها و تداوم خنثی‌سازی فشار آمریکا را اعلام کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی در زمینه مقابله با تحریم‌ها از بانک‌های کشور خواست فراتر از گذشته با تمام توان و بکارگیری تجارب خود در دور قبلی تحریم‌ها نسبت به حفظ و تقویت روند تجارت خارجی و انتقالات مالی اقدام کنند.

دکتر همتی ضمن تشکر از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و اعتماد آنها در اعطای اختیارات لازم به بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت خصوصاً وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکی را با تدبیر و احتیاط و به نحو اطمینان‌بخش به پیش ببرد.

رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد حل مشکل ناترازی و ساختار مالی نظام بانکی که در طول سال‌های متوالی شکل گرفته است نیاز به تدبیر و حل آن در طول زمان دارد و ابراز امیدواری کرد با همکاری خود بانک‌ها بتوان آن را به سامان رساند.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا