بانک و بیمهطلا و ارز

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران: دلار گران نمی‌شود

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره تاثیر دور دوم تحریم‌ها بر نرخ ارز گفت: آثار تحریم از قبل در اقتصاد به اصطلاح پیش خور شده بنابراین ارز دیگر گران نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس آرگون با بیان این که تحریم‌ها در همان دور اول تاثیر خود را بر کل اقتصاد کشور گذاشته است، اظهار کرد: نرخ ارز در این دوره حتی بیش از حد تصور و روند منطقی گران شد و دیگر جایی برای افزایش ندارد.

آرگون با تاکید بر این که در این دوره باید حواسمان به توسعه صادرات غیر نفتی باشد، افزود: اگرچه روابط بانکی ما به شدت محدود شده اما نباید در این دوره اتکای ما به صادرات نفتی بیش از قبل شود بنابراین باید حتی در این شرایط توسعه صادرات غیر نفتی را در دستور کار قرار دهیم.

همچنین بخوانید

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: وضعیت اقتصاد کشور در آینده به میزان صادرات ما بستگی دارد اما به طور کل تحریم‌های دور دوم بیش از هرچیز یک نوع جنگ روانی بود و قبل از شروع آثار خود را بر اقتصاد و نرخ ارز گذاشته است.

او با اشاره به ذخایر ارزی کشور تصریح کرد: دولت با عدم عرضه ارز در ماه‌های گذشته، ذخایر ارزی خود را به خوبی مدیریت کرده و به نظر می‌رسد حتی برای شرایط دشوار آینده آماده است و این موضوع مانعی بر سر راه افزایش نرخ ارز خواهد بود.

 

 

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا