بین الملل

انی ایتالیا درحال بررسی تحریم‌ها برای امکان خرید نفت از ایران

سخنگوی انی(غول انرژی ایتالیا) اعلام کرد: انی در حال بررسی قوانین تحریم‌های ضد ایرانی است تا ببینند امکان استفاده از نفت خام ایران در منابع تأمین نفت خود، وجود دارد یا خیر؟

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت انی، به عنوان غول انرژی ایتالیا، اعلام کرد: این شرکت در حال بررسی قوانین تحریم‌های ضد ایرانی است تا ببینند امکان استفاده از نفت خام ایران برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در منابع تأمین نفت خود، وجود دارد یا خیر.

وی گفت: این شرکت در حال بررسی دقیق قوانین مربوط به تحریم ایران است تا مشخص شود آیا امکان این وجود دارد که از نفت ایران، برای تنوع‌بخشی در منابع تأمین نفت خود در آینده استفاده کند یا خیر.

سخنگوی شرکت انی ادامه داد: شرکت انی در ارتباط با تحریم‌ها و قوانین مربوط به آن، کاملا به تصمیمات جامعه بین‌المللی احترام می‌گذارد.

ایالت متحده از روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را بر ضد بخش‌های نفتی و بانکی ایران اجرا کرده است. در این میان، هرچند ایالات متحده موقتا معافیت‌هایی را به ۸ کشور خریدار بزرگ نفت ایران، شامل چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه، اعطا کرده است تا آنها بتوانند به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند.

انی همچنین گفت که در حال حاضر در ایران حضور ندارد و تاثیر کلی معافیت اعطا شده به ایتالیا بر تجارت این شرکت بسیار محدود است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا