ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرب‌الاجل گوگل کروم برای مقابله با تبلیغات مخرب در ‌سایت‌ها

گوگل اعلام کرده که قصد دارد مرورگر گوگل کروم را با مسدودسازی تبلیغات آلوده و مخرب فعال در وب‌سایت‌های مختلف، ایمن سازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه این روزها امنیت سایبری اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف اینترنتی و همچنین حفاظت از حریم خصوصی کاربران از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، حالا گوگل بعنوان شرکت توسعه‌دهنده مرورگر گوگل کروم اعلام کرده که می‌خواهد با حذف و مسدودسازی تبلیغات مخرب و آلوده که معمولا در وب‌سایت‌های پربیننده و پرطرفدار وجود داشتند، به افزایش امنیت سایبری کاربرانش کمک کند و بدین ترتیب به کاربران و همه منتقدانش نشان دهد که در خصوص حفاظت از حریم شخصی کاربرانش بسیار جدی و مصمم است.

البته این نخستین باری نیست که گوگل چنین اقدامی را انجام می‌دهد بلکه بارها با گسترش تبلیغات و آگهی‌های حاوی بدافزار مقابله کرده و مانع نمایش آنها برای مخاطبان و کاربرانش وب‌سایت‌های مختلف شده است.

همچنین بخوانید

اما نسخه ۷۱ این مرورگر اینترنتی میزبان تصمیم جدید گوگل برای مقابله با آدرس‌های جعلی، تبلیغات آلوده به بدافزار و هر لینکی که شما را به وب‌سایت‌های نامربوط و مخرب می‌برد، خواهد بود.

طبق گزارش وب سایت the verge، این نسخه جدید که قرار است در ماه آینده میلادی، دسامبر ۲۰۱۸ به صورت عمومی برای همه کاربران مرورگر اینترنتی گوگل کروم منتش و عرضه شود، به صاحبان وب سایت های اینترنتی که از این تبلیغات آلوده میزبانی می‌کنند، ۳۰ روز مهلت داده است تا این آگهی‌ها را از وب سایت خود حذف کنند در غیر این صورت گوگل به طور کلی آن وب سایت را مسدود خواهد کرد.

البته این در حالی است که گفته می‌شود می‌توان این قابلیت را در مرورگر گوگل کروم غیرفعال کرد اما کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که قابلیت مذکور به صورت تنظیمات پیش فرض روی این مرورگر باقی بماند بهتر است، چراکه به افزایش امنیت سایبری کاربران منجر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا