بورسبورس اوراق

پوزخند بورسی ها به تهدیدات ترامپ

در شرایطی که آمریکا از هر حربه ای برای ایجاد ریسک در اقتصاد ایران استفاده می کند، بورس تهران همچنان بی اعتنا به این موضوعات به روند صعودی خود ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روند معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز شد که شب گذشته آمریکا با اعلام جزییات تحریم های این دوره، سعی بر آن داشت تا فشارهای روانی بر اقتصاد ایران را افزایش دهد. اما این سرمایه گذاران ایرانی بودند که بی توجه به سیاهه منتشر شده از سوی دونالد ترامپ، با افزایش تقاضا دماسنج بازار سهام را مثبت کردند.

به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در روز سه شنبه با رشد ۹۴۰واحدی همراه و به کانال ۱۸۵هزار واحد وارد شد. امروز تمامی شاخص های بورسی مثبت شدند، در این بین شاخص هم وزن ۱۹۶ واحد صعود داشت و به سطح ۲۸هزار و ۴۴۶واحد رسید. آیفکس نیز با رشد ۱۴.۶ واحدی رقم ۲هزار و ۲۵ واحد را ثبت کرد.

ارزش معاملات بورس و فرابورس در روز جاری با رشد نسبت به روز قبل همراه بود و مجموعا به بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بورس با رشد ۱۰ درصدی به ۸۸۰میلیارد تومان ارتقا یافت و حجم معاملات این بازار نیز ۲میلیارد و ۱۲۹ میلیون سهم ثبت شد.

در معاملات روز سه شنبه، اقبال زیاد سهامداران به نمادهای بانکی باعث شد تا در مرحله پیش گشایش شاهد تشکیل صفوف تقاضا در نمادهای بزرگ این گروه باشیم. این مهم در حالی صورت گرفت که دیروز آمریکا بانک های مهم ایرانی را در لیست تحریم ها قرار داد و کانال سوئیفت را برای آن ها مسدود کرد.

با این وجود وجود چشم اندازهای مثبت به تعاملات ایران و کشورهای اروپایی جهت ایجاد کانال جدید بانکی منجر شد تا این تهدیدات در تصمیم سهامداران اثری نداشته باشد. در میان ۶نماد موثر بر رشد شاخص سه بانک ملت،صادرات و تجارت حضور داشتند. اما شرکت گروه مپنا بزرگترین اهرم رشد شاخص امروز بود.

این گزارش ادامه دارد…

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا