امور زیربناییراه و ساختمان

پروژه محرومیت‌زدایی در جنوب شرق تهران با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیاردی کلید خورد

در راستای اجرای سیاست‌های محرومیت زدایی و اشتغالزایی، بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومانی در جنوب شرق تهران را در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، پروژه سرخه‌حصار پاکدشت شامل ۵۰۰ هکتار اراضی در سه فاز در حال احیا است که فاز اول این طرح ۱۰۰ هکتار باغ زیتون، فاز دوم ۱۵۰ هکتار باغ پسته و ۱۰۰ هکتار دیگر باغ زیتون در حال اجرا است. فاز اول به اتمام رسیده است، کشت فاز دوم آغاز شده است و اراضی فاز سوم در حال آماده‌سازی است.

این طرح با محوریت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در هشت استان کشور در حال اجرا است .

محمدرضا بابایی مدیرفنی شرکت کشت و صنعت مطهری درباره سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این اراضی و ایجاد اشتغالزایی از طریق تولید زیتون و فرآورده‌های آن گفت: بنیاد مستضعفان با هدف تولید دانه‌های روغنی و خودکفایی در تولید روغن خوراکی برای احداث ۵هزار هکتار باغ زیتون در هشت استان اقدام کرده است.

وی افزود: پروژه سرخه حصار پاکدشت در دو فاز شامل احداث ۲۰۰ هکتار باغ زیتون و ۳۰۰ هکتار باغ پسته و زیتون و همچنین کشت گندم، ذرت است و پس از تکمیل و بهره‌برداری به طور متوسط قابلیت تولید ۱۵۰۰ تن زیتون، ۲۷۰ تن پسته را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف زیتون برای هر نفر در ایران ۱۳۰ گرم در سال است که این رقم در کشورهای اروپایی ۱۳۰ گرم برای هر نفر در روز است گفت: با اجرای این برنامه‌ها می‌توانیم تولیدکننده ۲۰ درصد روغن زیتون در کشور باشیم و در حال حاضر هزار هکتار از برنامه‌های مورد نظر به اجرا رسیده است و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۴ میلیارد تومان در این اراضی انجام شده است.

بابایی درباره میزان اشتغالزایی دراین پروژه‌ها گفت: در هر ۴ هکتار برای یک نفر اشتغال دائم ایجاد می‌شود بنابراین در حال حاضر برای ۳۰۰ نفر اشتغال دائمی ایجاد شده است. همچنین در پروژه ۳۵۰ هکتار باغ زیتون و پسته پروژه سرخه‌حصار سالانه ۱۳هزار نفر روز مشغول به کار می‌شوند و در فاز بعدی که شامل ۱۵۰ هکتار زراعت است ۱۵۰۰ نفر روز نیروی کار روزمزد سالانه این پروژه هستند.

بابایی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند ریه تنفسی تهران باشد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۳ هزار هکتار باغ زیتون در کشور وجود دارد که حدود ۸۰ هزار هکتار آن بارور است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا