امور زیربناییراه و ساختمان

عزم اسلامی برای اتمام پرونده مسکن مهر/ شورای مسکن استان‌ها فعال می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه یکی از راهکارها برای سرعت بخشیدن به پروژه مسکن مهر باقیمانده در برخی از مناطق، فعال‌سازی شورای مسکن استان‌ها است، گفت: هر نهاد و دستگاهی راهکاری برای رفع مشکلات موجود در اتمام پروژه مسکن مهر دارد ارائه کند.

همچنین بخوانید

احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه آقای اسلامی عزم جدی برای اتمام مسکن مهر دارد و از طریق راهکارهای متعدد به دنبال افزایش سرعت اجرای کار است، اظهار داشت: راهکارهای متعددی برای افزایش سرعت اجرای پروژه مسکن مهر پیشنهاد داده‌ شده است که یکی از آنها استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات استانداران و فعال‌سازی شورای مسکن استان است.

وی افزود: طبق ماده ۱۷ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، استانداران روسای شورای مسکن استان هستند و اختیاراتی در این حوزه دارند که استفاده از اختیارات آنها می‌تواند در اجرای پروژه مسکن مهر موثر باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه یکی از راهکارها برای سرعت بخشیدن به پروژه مسکن مهر باقیمانده در برخی از مناطق، فعال‌سازی شورای مسکن استان‌ها است، گفت: از دیگر راهکارهای مهم پیشنهاد داده شده استفاده از ظرفیت سایر وزارتخانه‌های مرتبط در تکمیل پروژه مسکن مهر است.

مهرآبادی تاکید کرد: طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وزارتخانه‌های مرتبط موظف هستند تا در ارائه خدمات در پروژه مسکن مهر به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری هم حمایت جدی خود را برای اتمام پروژه مسکن مهر اعلام کرده است، گفت: تامین اعتبارات، تامین خدمات زیربنایی، تامین خدمات زیرساختی، تامین خدمات شهری، ساخت مدارس، مراکز درمانی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی، ساخت مساجد، کلانتری‌ها، فضای سبز در مسکن مهر نمی‌تواند تنها برعهده وزارت راه و شهرسازی باشد و طبق قانون سایر وزارتخانه‌ها در تامین زیرساخت‌ها باید از وزارت راه و شهرسازی حمایت کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر مانند پردیس و پرند جزو پروژه‌های خاص و ملی محسوب می‌شوند، گفت‌: مشکلات این پروژه‌ها باید به صورت فرابخشی و فرا دستگاهی حل شود و وزیر راه و شهرسازی جدید هم مصمم است هرچه سریع‌تر با کمک سایر نهادها و حمایت رئیس جمهوری بتواند مشکلات این پروژه‌ها را رفع کند.

وی تاکید کرد: مشکلات پروژه‌های خاص مسکن مهر با حضور مقامات ارشد و تصمیم‌ساز درکشور پیگیری می‌شود و خوشبختانه این نهادها هم اعلام حمایت کرده‌اند.

مهرآبادی با بیان اینکه مسکن مهر حق مردم است و ما به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم گفت: در جلسات با آقای اسلامی چندین راهکار برای اتمام پرونده مسکن مهر ارائه شده است و از راهکارهایی هم که متخصصان و کارشناسان ارائه دهند، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: یکی از راهکارها استفاده از ظرفیت موجود در استانداری‌ها است و قرار بر این است با برگزاری جلسات با حضور استانداران مشکلات مسکن مهر پروژه به پروژه بررسی شود.

مهرآبادی با بیان اینکه هر پروژه مسکن مهر مشکلات خاص خود را دارد و نمی‌توان یک راهکار برای تمام پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفت، گفت: قرار براین است که برای شناسایی مشکلات هر پروژه و ارائه راهکار برای رفع آن مشکلات جلساتی با حضور استانداران و مقامات استانی برگزار کنیم تا با هم‌اندیشی‌ها نسبت به اتخاذ راهکارهای صحیح و عملیاتی تصمیم گرفته شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ادامه داد: مهم‌ترین برنامه ما در حال حاضر فعال‌سازی شورای مسکن استان است که قانون و آیین‌نامه آن در سال ۸۸ توسط رئیس جمهور وقت به تمام استان‌ها ابلاغ شده بود و این موضوع جدیدی نیست.

مهرآبادی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های شورای مسکن استان گفت: این شورا وظایف متعددی دارد و هرچند که آقای آخوندی چهار بار بخشنامه فعال‌سازی این شورا را ابلاغ کرده بود اما این شورا در سال‌های گذشته به صورت نسبی فعال بود.

وی تاکید کرد:  با توجه به اینکه آقای اسلامی پیش از ورود به وزارت راه و شهرسازی، استانداری را تجربه کرده‌اند نسبت به فعال‌سازی شورای مسکن استان عزم جدی دارد و معتقد است می‌توانیم از ظرفیت و توان استانداران برای ارائه خدمات و امکانات در پروژه‌های مسکن مهر استفاده کنیم.

وی افزود: در شرایطی که اتمام مسکن مهر یک مطالبه ملی است همه دستگاه‌ها باید توان خود را برای اجرای این پروژه به کار بگیرند که یکی از این دستگاه‌ها استانداری است. امیدواریم با فعال‌سازی شورای مسکن استان بتوانیم هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات مسکن مهر به ویژه پروژه‌های خاص مانند پرند و پردیس اقدام کنیم.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: اعلام می‌کنیم هر نهاد و دستگاهی راهکاری برای رفع مشکلات موجود در اتمام پروژه مسکن مهر دارد ارائه کند و ما از آن استقبال خواهیم کرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا