ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تجربه‌ای عجیب و متفاوت با واقعیت مجازی!

سازمان "بنیاد مرز الکترونیکی" (Electronic Frontier Foundation) یا (FFF) آمریکا می‌خواهد تجربه واقعیت مجازی جدید و فوق‌العاده‌ای را در اختیار افراد قرار دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از انگجت، اخیرا سازمان “بنیاد مرز الکترونیکی”  قصد دارد تا با کمک واقعیت مجازی، افراد را قادر به نظارت محیط اطراف همانند دوربین‌های مداربسته کند. هدف بنیاد مرز الکترونیکی از این کار، این است که مردم قابلیت‌های خاص این دستگاه‌ها را درک کنند.

بنیاد مرز الکترونیکی یا بنیاد پیشگام الکترونیک یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی، بنیانگذاری‌شده در آمریکا است. این بنیاد فعالیت‌های خود را از راه‌های گوناگونی انجام می‌دهد، از جمله فراهم‌آوردن بودجه برای دفاع حقوقی در دادگاه‌ها، فراهم‌آوردن اطلاعات برای دادگاه‌ها، دفاع از افراد و فناوری‌های نو در برابر تهدیدهای قانونی‌ای که بی‌پایه یا گمراه‌کننده تلقی می‌شوند، تلاش برای افشای اعمال خلاف قانون دولت و راهنمایی دولت و دادگاه‌ها است.

همچنین بخوانید

کاربران با زدن هدست‌های واقعیت مجازی در یک مکان مجازی به عنوان یک ساکن جوان هدایت می‌شوند و در مواجهه با پلیس قرار می‌گیرند و این قابلیت کاربران را به چالش می‌کشد تا همه فناوری‌های نظارتی مختلفی را که اطراف آنها است، شناسایی کنند.

این برنامه شامل دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های بدن، خوانندگان خودکار پلاک‌های اتومبیل، هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه‌های بیومتریک است.

“دیو ماس” (Dave Maass) پژوهشگر ارشد “بنیاد مرز الکترونیکی” طی بیاینه‌ای گفت: ما در عصر نظارت زندگی می‌کنیم و در این عصر دوربین‌های نظارتی دقیق چهره‌ها و پلاک‌های ماشین ما را ثبت و ضبط می‌کنند. هواپیماهای بدون سرنشین از آسمان بر خیابان‌های ما و پلیس‌ها نیز بوسیله دستگاه‌های بیومتریک ، اثر انگشتان افراد را اسکن می‌کنند. اکنون ما با ابزار” Spot the Surveillance VR ” که توسعه داده‌ایم، به افراد کمک می‌کنیم تا این فناوری‌های جاسوسی اطراف خودشان را تشخیص دهند و توانایی‌های آن دستگاه‌ها را نیز درک کنند.  کاربران می‌توانند این بازی را هم با گذاشتن هدست و هم از طریق یک مرورگر انجام دهند.

 انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا