بورسبورس اوراق

افت قیمت محصولات پلیمری در آخرین روز کاری/ «قیر۱۶۰MC» پالایشگاه نفت کرمانشاه ، ۹.۵ درصد رشد قیمت داشت

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس‌کالا به «قیر۱۶۰MC» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود ۲۰ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۹.۵ درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه شنبه (۱۵ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۱۲۸ میلیارد تومان داشتند که در ۲۹۳ قرارداد همگی در رینگ داخلی منعقد شدند. در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۹۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گفتنی است در این روز تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز معامله ۱۰ کیلوگرم شمش طلا را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «قیر ۱۶۰MC» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود ۲۰ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۵۰۵۵ تومان به طور نقدی فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود ۹.۵ درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا امروز میزبان عرضه ۷۷ هزار و ۸۱۰ تن مواد پلیمری بود. همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مواد شیمیایی و ۱۶ هزار تن قیر نیز در این تالار عرضه شد.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «قیر ۱۶۰» پالایشگاه نفت کرمانشاه در حدود ۲۰ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۵۰۵۵ تومان به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در یازدهم مهر، ۹.۵ درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «پلی پروپیلن شیمیایی ZBL 440» شرکت نوید زرشیمی به میزان حدودی ۲۲۶ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۱۰۷۵۱ به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۲۱ تن به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله ۱۱ مهر، حدود ۸ درصد افت قیمت داشت.

این گزارش حاکی است، ۷ هزار و ۸۰۰ تن قیر و عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد.

براساس این گزارش ۶۰ تن نخ پلی استر نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز شاهد عرضه ۸ هزار تن گندم خوراکی و ۱۳ کیلوگرم سبد زعفران است.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» مرکزی به میزان حدود ۱.۸۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۰۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۲۰ تومان بود که با ۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان فارس در حدود ۱.۸میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه ۹۰۲ تومان در حجم ۲۰۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا