بین الملل

تجارت چین و روسیه به ۲۰۰ میلیارد دلار می رسد

نخست وزیر روسیه گفت: رسیدن گردش تجاری چین و روسیه به سطح ۲۰۰ میلیارد دلار دست یافتنی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تاس نیوز، دمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه گفت: رسیدن سطح تجارت ۲ جانبه میان روسیه و چین به ۲۰۰ میلیارد دلار تقریبا دست یافتنی است. تجارت دوجانبه بطور فعالانه در حال توسعه است و امسال به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار نزدیک خواهیم شد که این موضوع ۱۰ سال پیش برای ما یک ایده آل به نظر می رسید و اکنون در مورد سطح دیگری از گردش تجاری ۲ کشور که احتمال رسیدن به ۲۰۰ میلیارد دلار است، صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که این رقم تقریبا برای ۲ کشور اگر بطور فعالانه در حوزه های توافق شده همکاری کنیم، دستیافتنی است.

همچنین گزارش می شود که نخست وزیر روسیه با همتای چینی خود در مورد شماری از اقدامات بیشتر برای حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک، توسعه تجارت الکترونیک و توسعه نظام پرداخت، توافق کرده است. وی وعده تداوم همکاری برای برداشتن موانع در حوزه های مختلف را داد و نسبت به اهمیت اتصال به اتحادیه اقتصادی اورآسیا و پروژه کمربند اقتصادی جاده ابریشم تاکید کرد.

مدودوف گفت: ۲ کشور یکسری پروژه های سرمایه گذاری در بخش انرژی، نفت و صنایع پالایش نفت و گاز، فناوری های پیشرفته از قبیل ناوبری فضایی، ایجاد مواد جدید و ساخت هوش مصنوعی دارند؛ ضمن اینکه روسیه علاقمند به صادرات کالاهای کشاورزی به چین و همزمان شرکای چینی ما در این راستا همکاری می کنند و یقینا علاقمند به انجام پروژه های جدید از قبیل صادرات سویای روسی به چین و دیگر کشورها هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا