بانک و بیمهطلا و ارز

واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج انتخابات آمریکا هستند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۸ دلار رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش سرمایه گذاران منتظر اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هستند.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو شده است. بی شک نتایج انتخابات آمریکا تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی به خصوص ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص سهام در بورس وال استریت آمریکا نیز با کاهش اندکی روبرو شده است. نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نیز از امروز آغاز به کار خواهد کرد. البته بعید به نظر می رسد که در نشست امروز، نرخ بهره آمریکا تغییر کند.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. مذاکرات امنیتی آمریکا و چین قرار است جمعه برگزار شود. امیدواری زیادی وجود دارد که دو کشور بتوانند اختلافات تجاری خود را نیز حل و فصل کنند.

اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر ایتالیا بودجه سال آینده خود را اصلاح نکند، با تحریم های تجاری و اقتصادی روبرو خواهد شد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۷۵۶ تن رسیده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا