انرژی

قیمت نفت به ۷۱ دلار و ۸۵ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،در حالی که بازارها به دلیل افزایش تولید و معافیت کشورها از تحریم های ایران با مازاد عرضه مواجه شده است، قیمت نفت امروز هم همچون دیروز با کاهش مواجه بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴۵ سنت، معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۷۶ سنت رسید.

همچنین بخوانید

افزایش عرضه نفت موجب تغییر احساس حاکم بر بازار شده است. در آستانه تحریم های آمریکا، احساس حاکم بر بازار در اوایل ماه اکتبر عمدتا افزایشی بود و موجب رسیدن قیمت نفت برنت به بالاترین رقم ۴ سال اخیر یعنی بالای ۸۶ دلار شده بود.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در اوایل ماه اکتبر به ترتیب ۱۷.۴ و ۱۹.۷ درصد کاهش یافته است.

بانک آمریکایی جی پی مورگان اعلام کرد: «بخشی از کاهش قیمت های اخیر به دلیل وجود مقدار زیادی نفت خام در بازارهای فیزیکی است… تولید نفت اوپک افزایش یافته است، در حالی که عرضه نفت ایران به رغم کاهش در گزارش های مربوط به صادرات این کشور همچنان در بازار دیده می شود.»

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فورکس گفت، به دلیل پیش بینی ها مبنی بر کاهش رشد تقاضا، افزایش عرضه و معاف شدن ۸ کشور از تحریم های ایران، نگاهش نسبت به «قیمت نفت کاهش کاهشی است.»

آمارهای موسسه رفینیتیو ایکون نشان می دهد که صادرات نفت ایران از ابتدای ماه نوامبر تاکنون یک میلیون بشکه در روز بوده، در حالی که این رقم در ماه اکتبر تقریبا ۲ میلیون بشکه و در اواسط سال ۲۰۱۸، حدود ۳ میلیون بشکه در روز بود.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا