بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی بانک فرانسوی از کاهش ارزش دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹

بانک ناتیکسیس اعلام کرد: ارزش دلار و رشد اقتصادی آمریکا نمی تواند به طور نامحدود و بی نهایت به روند صعودی خود ادامه دهد و به نظر می رسد در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از کیتکو نیوز، بانک ناتیکسیس افزود: کاهش ارزش دلار و افت رشد اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۹ با افزایش روبرو شود.

تحلیلگران این بانک فرانسوی افزودند: چشم انداز ما نسبت به روند قیمت طلا و نقره در سال ۲۰۱۹ میلادی، صعودی خواهد بود.

تحولات اقتصادی آمریکا و ارزش دلار مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا به شمار می رود.

این بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۷۵ دلار و در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.

برای نقره نیز میانگین قیمت در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۶.۵۰ دلار و در سال ۲۰۲۰ نیز به ۱۷.۳۰ دلار می رسد.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی بخشی از سیاست های سختگیرانه پولی خود را متوقف کند و از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا برنامه افزایش نرخ بهره را کلید بزند.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز سال آینده به کمتر از ۹۰ واحد خواهد رسید.

روند صعودی قیمت طلا تا کجا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش کیتکو نیوز ، تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که تا زمانی که قیمت طلا نتواند سطح مقاومتی ۱۲۴۰ دلاری را بشکند، باید برای سرمایه گذاری بیشتر کاملا احتیاط کرد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران تکنیکال معتقدند که سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا ۱۲۷۵ دلار خواهد بود و روند صعودی قیمت طلا می تواند تا این سطح مقاومتی ادامه پیدا کند.

وضعیت بازار سهام و نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی طی روزهای آینده خواهد بود.

اگر نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا موجب تشدید تنش های سیاسی در این کشور شود، بی شک سرمایه‌گذاران بین المللی به بازار طلا روی خواهند آورد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تحولات مربوط به تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند طی هفته های آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

منبع
ایمنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا