بانک و بیمهطلا و ارز

آرامش قیمت بیت‌کوین پس از سالها تلاطم

به گفته تحلیلگران، نوسانات قیمت ارز دیجیتالی بیت‌کوین به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آن‌که از عمر معرفی نخستین ارز دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان حدود ۱۰ سال می‌گذرد و هر روز بر تعداد علاقمندان و کاربران این فناوری جدید درآمدزا و پول‌ساز اضافه می‌شود، بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه خاطرنشان کرده‌اند که نوسانات بیت‌کوین در طول مدت عمر ۱۰ ساله خود، هم اکنون به کمترین میزان خود رسیده است و این امر می‌تواند خبر خوشایند و خوشحال کننده‌ای برای آن دسته از کاربرانی که قصد سرمایه‌گذاری و مبادلات مالی با این ارز مجازی را دارند، به شمار بیاید.

بر اساس گزارشی که در وب سایت کوین تلگراف آمده، در طول مدت دو هفته گذشته، کمترین نرخ نوسانات در بازار سهام ایالات متحده آمریکا به نام بیت‌کوین به ثبت رسیده است و تحلیلگران با ارزیابی‌های هفتگی دریافته و اعلام کرده‌اند که از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون این نخستین باری است که کمترین نرخ نوسان برای بیت‌کوین گزارش شده و به ثبت رسیده است. آنها در ادامه افزوده‌اند که این ارز دیجیتالی در صورت ادامه مسیری که پیش رو دارد، بدون شک به مراحل شکوفایی خود نزدیک خواهد شد و وضعیت بسیار پایدارتری را نسبت به قبل پیدا خواهد کرد.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند چرا که این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به‌تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

در ابتدای معرفی و عرضه ارزهای دیجیتالی رمزپایه بسیاری از کشورهای جهان در تلاش بودند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن‌را تا حد امکان محدود کنند چرا که آن‌ها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجازی همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آن‌که مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. اما حالا با گسترش محبوبیت و استقبال بی‌نظیر از آن، هم‌اکنون بسیاری از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند و برخی نیز با معرفی و عرضه یک ارز دیجیتالی اختصاصی اعلام کرده‌اند که با بهره‌مندی از آن به مبادلات تجاری و مالی خود خواهند پرداخت.

براساس گفته‌ تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود، اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. در واقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

منبع
ایران اکونومیست

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا