انرژی

قیمت نفت افزایش یافت

پس از ثبت رکورد در واردات نفت چین که نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و اشباع در بازارهای جهانی را کاهش داد، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،پس از ثبت رکورد در واردات نفت چین که نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و اشباع در بازارهای جهانی را کاهش داد، قیمت نفت افزایش یافت.البته ثبت رکورد در تولید نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۸۱ سنت افزایش ۷۲.۸۸ دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز با ۶۲ سنت افزایش ۶۲.۲۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

همچنین بخوانید

آمارهای گمرک چین نشان داد واردات نفت این کشور در ماه اکتبر به نسبت مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با کاهش بلاتکلیفی ناشی از تعرفه ها بر واردات از آمریکا و همچنین تحریم های ایران کاهش یافت، واردات نفت خام افزایش یافت… همچنین ما شاهد افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه های مستقل بودیم.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲ نوامبر به رکورد ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید. که این ارقام مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد.

کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر اوپکی ژوئن گذشته تصمیم گرفتند تا توافق کاهش تولید را که از سال ۲۰۱۷ اجرا شده بود به علت فشارهای آمریکا برای کاهش قیمت نفت کم کم کاهش دهند.

دو منبع آگاه در اوپک دیروز گفتند علی رغم تحریم های ایران هنوز نفت کافی در بازار در دسترس است و توافق کاهش تولید را در سال آینده نمی تواند کنار گذاشت.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار در ساکسو بانک گفت: «اوپک و روسیه احتمالا از توافق کاهش تولید برای حفظ نفت در ۷۰ دلار استفاده خواهند کرد.»

وی افزود: «اعلام تحریم های آمریکا علیه ایران در این هفته با اعلام معافیت برای ۸ کشور نتوانست قیمت نفت را در بازار بالا ببرد که سه کشور از این ۸ کشور بزرگ ترین واردکنندگان نفت در جهان هستند.»

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا