انرژی

نیروگاه‌های فرسوده برق کشور سرپا می‌شوند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ کدام از نیروگاه‌های فرسوده در کشور از مدار خارج نمی‌شوند و برنامه‌هایی را برای سرپا نگه داشتن آنها در نظر گرفته‌ایم.

همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نیروگاه‌های فرسوده در ایران اظهار کرد: با توجه به تخصصی که در همکاران ما وجود دارد، این نیروگاه‌ها آماده به کارند و قرار نیست که از مدار خارج شوند.

وی نیروگاه‌های فرسوده در کشور را ۳۰۰۰ مگاوات دانست و گفت:‌ تدابیری را برای حفظ و نگه‌داری این نیروگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم و در زمان فعلی قرار به حذف این نیروگاه‌ها از مدار نیست.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره آخرین برنامه وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های برق آبی، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی، ۱۵۰ مگاوات واحد آبی تا پایان سال آینده وارد مدار خواهد شد.

این صحبت‌ها در شرایطی است که طبق گفته‌های محسن طرز طلب – مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی – طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید کنار و یا اطراف هر نیروگاهی که از مدار خارج می‌شود، یک نیروگاه جدید احداث کنیم؛ در غیر این صورت نمی‌توان نیروگاه‌ها را از مدار خارج کرد لذا برنامه‌های متعددی برای این مساله در نظر گرفته شده است؛ چراکه این مساله تاثیر بسیار مثبتی هم‌چون کاهش تلفات برای شبکه دارد، به همین دلیل لازم است که نگاه ویژه و خاصی به این موضوع داشته باشیم.

وی زمان تعریف شده برای اجرای این طرح را پنج سال دانست و افزود: باید در این زمان ۳۰۰۰ هزار مگاوات نیروگاه فرسوده موجود در سراسر کشور از مدار خارج و نیروگاه‌های جدید جایگزین شوند که طبق برآوردهای صورت گرفته برای هر نیروگاه جدیدی که احداث شود، نیاز به ۲ میلیارد دلار سرمایه است که درصورت تامین این مبلغ می‌توان با نیروگاه‌های اسقاطی خداحافظی کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا