ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوگل افزایش طول عمر باتری گوشی هنگام استفاده از حالت تاریک را تأیید کرد

از زمان ورود فناوری نمایشگرهای OLED به بازار، تقریباً تمام کسانی که کوچکترین اطلاعاتی در حوزه دیوایس های الکترونیکی داشتند می دانستند که حالت تاریک یا حالت شب، در چنین نمایشگرهایی مصرف انرژی را به طرز محسوسی کاهش می دهد؛ چرا که واحدهای تولید کننده نور در نمایشگر OLED برای نشان دادن رنگ های تیره انرژی کمتری مصرف کرده و در نمایش رنگ مشکی واقعی نیز مصرف انرژی آنها به صفر نزدیک می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

کمپانی گوگل هم اخیراً در گردهمایی توسعه دهندگان خود به موضوع فوق اشاره کرده و در چند اسلاید، تفاوت مصرف انرژی برای نمایش رنگ های مختلف را نشان داده است. (گوگل پیکسل ۲۰۱۶ مرجع داده های مورد استفاده است)

همچنین بخوانید
حالت تاریک

همان طور که مشاهده می کنید، رنگ سفید (ستون سمت راست) بیشترین مصرف انرژی را داشته و پس از آن به ترتیب رنگ های آبی، سبز، قرمز و مشکی قرار می گیرند. این مسئله باعث شد گوگل به عدم بهره وری انرژی اپلیکیشن های خود، که به طور وسیعی از رنگ سفید در طراحی آنها استفاده شده، اذعان کند؛ موضوعی که همچنان در زبان طراحی «متریال دیزاین» ادامه خواهد یافت.

البته شرکت گوگل به خوبی از فواید رنگ مشکی در صرفه جویی انرژی آگاه بوده و اپلیکیشن هایی مانند یوتوب و پیام های خود را به حالت تاریک مجهز کرده است. در ضمن امکان استفاده از حالت تاریک در بعضی بخش های سیستم عامل اندروید مانند منوی تنظیمات سریع نیز وجود دارد اما هنوز گوگل گزینه حالت تاریک را برای کل رابط کاربری عرضه نکرده است. (چیزی که سامسونگ احتمالاً در رابط کاربری One UI خود ارائه خواهد کرد)

حالت تاریک

برای آگاهی از تأثیر حالت تاریک بر مصرف باتری، کافیست به تصویر بالا نگاه کنید. مصرف انرژی نمایشگر با روشنایی ۵۰ درصد زمانی که از حالت عادی به حالت تاریک تغییر کند، ۱۴ درصد کاهش می یابد که این تغییر در زمان کار با بیشترین روشنایی، به ۶۰ درصد می رسد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا