صنعت، معدن، تجارت

معاون وزیر صمت خبر داد: تشدید نظارت سازمان حمایت بر بازار 

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به گزارش های گرانفروشی، از تشدید نظارت این سازمان بر بازار کالا خبر داد و گفت:‌ در این رابطه گزارش های روزانه تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمحمود نوابی درباره ضرورت نظارت بیشتر بر بازار افزود: طرح تشدید بازرسی ها در ۳۱ استان از بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده و با همکاری گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی در جریان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان کارکرد همکاران ما در استان ها نسبت به هفت ماه سال گذشته به طور کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و بازرسی ها مشخص است.
وی درباره چرایی نامشخص بودن اثربخشی این نظارت ها برای مردم توضیح داد:‌ «ما هم برخی از گرانی ها را می بینیم؛ دلیل اصلی این است که مکانیزم رسیدگی به تخلفات جریان عادی خود را طی می کند.»
نوابی ادامه داد: برخی از کالاهای اساسی از اقلام «بازرس محور» ماست؛ برخی کالاها نیز «شکایت محور» است و مردم باید در این زمینه کمک کنند؛ سامانه ۱۲۴ به طور ۲۴ ساعته در اختیار آنها قرار دارد.
براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های ۵۴ و ۲۶۲۰۰۰۵۳ برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه ۱۲۴ برای پیگیری اطلاع دهند.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، با یادآوری فرآیند دادگاه بدوی، تجدیدنظر و امکان اطاله ای که در این چارچوب فراهم می شود، افزود: بیشترین اثربخشی در گشت های مشترک است که قاضی تعزیرات حضور دارد و بلافاصله جریمه می کند.
«نکته دیگر اینکه در قوانین ما توقف تخلف تا صدور حکم وجود ندارد.»
گفتنی است ۳۱ خرداد امسال، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در اطلاعیه ای ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره مند از نرخ ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ را الزامی خواند.
همچنین سازمان های حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی در اطلاعیه مشترکی در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال با این دلیل که تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است، بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاکید کردند.

 

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا