بورسفرابورس

ارزش معاملات بازار دارایی فکری فرابورس به ۷۲ میلیارد ریال رسید

فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری فرابورس در حال حاضر شامل ۳۰۱ اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری است. معاملات این بازار نیز که تا کنون در قالب «فروش قطعی» یا اعطای «مجوز بهره‌برداری برای مدت معین» صورت گرفته، ۱۰ مورد است که دو علامت تجاری، دو طرح صنعتی و ۶ اختراع را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از فرابورس، بازار دارایی فکری فرابورس ایران در تازه‌ترین معامله خود شاهد فروش یک علامت تجاری به نام شمشاد (SHEMSHAD) به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به عنوان دومین علامت تجاری فروخته‌شده در این بازار بود تا بدین ترتیب از زمان راه‌اندازی بازار دارایی فکری تا کنون، ارزش معاملات آن به ۷۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برسد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، فهرست عرضه‌های بازار دارایی فکری فرابورس در حال حاضر شامل ۳۰۱ اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری است. معاملات این بازار نیز که تا کنون در قالب «فروش قطعی» یا اعطای «مجوز بهره‌برداری برای مدت معین» صورت گرفته، ۱۰ مورد است که دو علامت تجاری، دو طرح صنعتی و ۶ اختراع را شامل می‌شود.

اختراعات فروخته شده در این بازار شامل «استارتر هوشمند دیجیتال ضد سرقت خودرو»، «فیلتر شیکونین جاذب مواد مضر و سرطان‌زای دود سیگار»، «ساخت دستگاه ظرفشویی با سیستم AIR JET»، «ترازوی سلامتی و غذایی رژیمی هوشمند»، «بدن خشک‌کن سقفی» و «فرایند تولید سوسیس وکالباس بدون نیتریت و بدون میکروارگانیسم از ماهی» هستند که ارزش معاملات آن‌ها ۵۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است. همچنین در این بازار دو طرح صنعتی «باربند نرم خودرو» و «لیوان ساده استوانه‌ایی» به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شده است. در نهایت علامت تجاری FINSTARS و SHEMSHAD نیز در این بازار به ارزش مجموع ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به فروش قطعی رسیده‌اند.

در این میان مشاور عرضه علامت تجاری شمشاد که فروش آن در آخرین معامله بازار دارایی فکری رقم خورد، کارگزاری سهم آشنا است که این کارگزاری از خردادماه سال ۱۳۹۳ که بازار دارایی فکری فرابورس راه‌اندازی شده توانسته است تا کنون ثبت ۹۳ اختراع، ۹ طرح صنعتی و یک علامت تجاری را در فهرست عرضه‌های این بازار رقم بزند، ضمن آنکه معامله ۲ اختراع، یک طرح صنعتی و یک علامت تجاری را نیز به ارزش مجموع ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با موفقیت به انجام برساند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا