امور زیربناییراه و ساختمان

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به ارزش ۳ هزار میلیاردتومان به عنوان یکی از بزرگترین قراردادها با بخش خصوصی طی هفته‌های آتی خبر داد و اعلام کرد: تملک اراضی۲۴۰۰ هکتاری که معارض دارد در بندر شهیدرجایی در دست انجام است و در حال تهیه زیرساخت‌ها برای ایجاد شهر لجستیکی در آن بندر هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی حسن‌زاده با بیان انکه مجموعه سرمایه‌گذاری‌هایی را که در بندر شهیدرجایی در حال انجام است، گفت: یکی از بزرگترین قراردادهای سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را در بندر شهیدرجایی در خصوص پایانه مواد معدنی خواهیم داشت که این پایانه هم نقش صادرات و هم نقش واردات مواد معدنی و فرآورده‌هایی که مورد نیاز صنابع فلزی است را ایفا می ‍کند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی رقم سرمایه گذاری را ۳ هزار میلیاردتومان عنوان و تصریح کرد: انتظار می‌رود ظرف چند روز تا چند هفته آینده قرارداد فوق بسته شود. 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که تمامی مطالعات فنی، دریایی و همچنین مطالعات اقتصادی این قرارداد انجام شده است از امضای این قرارداد ظرف چند روز تا چند هفته آتی خبر داد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر ودریانوردی همچنین گفت: در بندر شهیدرجایی طرح توسعه فاز ۳ ترمینال کانتینری را داریم که هم اینک شروع عملیات ساخت انجام شده است و انتظار می رود در دوره ای ۳ ساله ساخته شود. همزمان ما تهیه طرح توجیه شناسایی اپراتور و سرمایه گذاری که بتواند تجهیزات مورد نیاز فاز ۳ ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی را انجام دهد در دست تهیه داریم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر ریل پایه کردن بندر شهیدرجایی، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا بخش قابل توجهی از کالا را با ریل به بندر ترانزیت کرده و از بندر به مقاصد موردنظر جابه جا کنیم که اینکار در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ایجاد شهر لجستیکی در بندر شهیدرجایی جزئیات آن را تشریح کرد و  گفت: در بندر شهیدرجایی حدود ۲۴۰۰ هکتار اراضی به ایجاد شهر لجستیکی شهیدرجایی که مصوبه شورای‌عالی لجستیک را دارد، تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در چابهار هم بندر لجستیکی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در بندر شهیدرجایی برای آنکه بتوانیم زیرساخت‌های موردنیاز را تامین کنیم، تملک اراضی که معارض دارد در دست انجام است و در حال تهیه زیرساخت ها برای ایجاد شهر لجستیکی در آن بندر هستیم. همچنین در صدد هستیم تا تسهیلات لازم را برای متقاضیانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع ارزش افزوده و استفاده از موقعیت جغرافیایی بندر از یک طرف و مزیت‌های قانونی مناطق ویژه هستند فراهم کنیم.

حسن‌زاده از تخصیص اعتبارات لازم برای تملک بخشی از اراضی در دست اشخاص در بندر شهیدرجایی برای ایجاد شهر لجستیکی خبر داد و گفت: هم اکنون مطالعات فنی آن در دست انجام و همزمان بحث های بازاریابی روی آن فرصت ها در حال انجام است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا