بین الملل

قیمت نفت یک درصد دیگر سقوط کرد/ پایین‌ترین سطح ۸ ماهه قیمت

درحالی‌که عرضه جهانی نفت افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن رشد تقاضا نگران هستند، قیمت نفت حدود یک درصد سقوط کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، درحالی‌که عرضه جهانی نفت افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن رشد تقاضا نگران هستند، قیمت نفت حدود یک  درصد سقوط کرد تا نفت آمریکا بلندترین توالی افت قیمت خود از ۱۹۸۴ تا کنون را ثبت کند.

قیمت‌های نفت خام حالا بیش از ۲۰ درصد از رکوردهای ماه اکتبر خود پایین‌تر آمده‌اند.

مایکل تران، استراتژیست کالا در آربی‌سی کپیتال مارکتز، گفت: یک ماه چه تفاوتی ایجاد کرده است. حال‌وهوای بازار از رو به رشدترین وضعیت خود در چندین سال اخیر، که بسیاری انتظار داشتند قیمت‌ها به ۱۰۰ دلار برسد، به بدترین وضعیت خود در سقوط قیمت‌ها از ۲۰۱۶ تا کنون رسیده است.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت، که بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام است، ۴۷ سنت یا ۰.۷ درصد افت کرد و در ۷۰.۱۸ دلار به کار خود پایان داد. در طول جلسه دیروز، برای اولین بار از ماه آوریل تا کنون قیمت نفت برنت به کمتر از ۷۰ دلار سقوط کرد و ۲۰ درصد از رکورد ماه اکتبر خود فاصله گرفت.

قیمت نفت برنت این هفته ۳.۶ درصد و از آغاز این ربع سال ۱۵ درصد سقوط داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا هم برای دهمین روز متوالی افت که که طبق داده‌های دفینیتیو ایکون، این بلندترین توالی افت قیمت آن از جولای ۱۹۸۴ تا کنون است.

قیمت نفت خام آمریکا هم در هر بشکه ۴۸ سنت یا ۰.۸ درصد ارزان شد و در ۶۰.۱۹ دلار بسته شد. نفت آمریکا در طول جلسه دیروز خود به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه ۵۹.۲۶ دلار رسید و بیش از ۲۲ درصد از رکورد ماه اکتبر خود فاصله گرفت.

نگرانی‌ها در مورد تقاضا به دنبال پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی کندتر در ۲۰۱۹، به وجود آمده‌اند. بیشتر این نگرانی‌ها از جنگ تجاری چین و آمریکا به وجود آمده‌اند.

روز جمعه، داده‌های چین نشان داد که با کند شدن تقاضای داخلی و فعالیت‌های تولیدی، تورم تولیدکننده برای چهارمین ماه متوالی در اکتبر کاهش یافت. این گزارش باعث سقوط بازارهای جهانی سهام و قیمت نفت شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا