صنعت، معدن، تجارت

مجلس بدنبال اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان در دستور کار مجلس است، گفت: مجلس به دنبال کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا فولادگر در گفتگویی با بیان اینکه یکی از برنامه های مجلس که به زودی طرح آن نهایی می شود، ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: «طرح ساماندهی بازار خودرو» که پیش از این چند باری در مجلس رفت و برگشت داشت به دلیل شرایط جدید اقتصاد کشور به «طرح ساماندهی صنعت خودرو» تغییر یافت.

وی  گفت: تلاطمات ارزی و ممنوعیت واردات سبب شد تا نمایندگان در بررسی این طرح به جای تمرکز بر کاهش تعرفه واردات و مسائل مرتبط باتوسعه واردات به ارتقا کیفی محصولات داخلی توجه کنند.

فولادگر در خصوص این طرح خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر در کارگروه های مربوطه در حال بررسی است و به زودی نهایی و به کمیسیون صنعت ارائه می شود.

وی افزایش کیفیت تولیدات داخلی، کاهش مصرف بنزین، توسعه خودروهای هیبریدی و برقی و همچنین افزایش استانداردهای تولید را از جمله محورهای طرح ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین محورهای مورد بررسی اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان است.

عضو کمیسیون صنعت مجلس تصریح کرد: یکی از معضلات کنونی صنعت خودرو، ساختار مالکیت خصولتی خودروسازان است که در این طرح به دنبال اصلاح آن هستیم.

وی افزود: مجلس به دنبال ان است که با تصویب این طرح بتواندعلاوه برکاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو، تولیدات ملی از کیفیت مناسبی برخوردار شوند.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا