انرژی

سرمایه‌گذاری کلان آلمان برای توسعه باتری خودروهای برقی

آلمان با یک سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی قصد دارد به توسعه باتری‌های مخصوص خودروهای الکتریکی و برقی بپردازد تا از وابستگی به تولیدکنندگان آسیایی خود را برهاند.

به گزارش آرمان اقتصادی، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

همچنین بخوانید

حالا برخی از شرکت‌های آلمانی تولیدکننده خودرو در جهان همچون فولکس واگن، بی‌ام‌و، دایملر و غیره تصمیم گرفته‌اند که به منظور رها شدن از وابستگی به کارخانه‌های تولید باتری برای خودروهای برقی و الکتریکی که در خارج از این کشور به تامین محصولات موردنیاز این تولیدکنندگان بزرگ می‌پردازند، خود به تولید و توسعه نسل جدیدی از باتری‌های مخصوص خودروهای برقی بپردازند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت اتوبلاگ آمده است، بدین ترتیب آلمان اعلام کرده است که با یک سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی کنسرسیومی تشکیل خواهد داد که در آن شرکت‌های تکنولوژی و فعال در این حوزه قادر خواهند بود به تولید باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و بدین ترتیب این کشور را از نیاز به سایر تولیدکنندگان خارجی بخصوص چینی رها خواهند کرد.

این اقدام علاوه بر اینکه شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی و الکتریکی را از خطر وابستگی به سایر شرکت‌های خارجی می‌رهاند و در هزینه و صرفه جویی‌های مالی به کمک آن‌ها می‌آید، بدون شک با ایجاد اشتغالزایی برای هزاران نفر، منجر به کاهش بیکاری در سالهای آینده برای این کشور خواهد شد.

 دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا