اقتصاد کلان

دژپسند: عبور از تحریم ها سخت نیست

وزیر اقتصادی و امور دارایی گفت: با توجه به ظرفیت های انسانی، فیزیکی و مالی موجود در کشور، عبور از تحریم های مجدد سخت نیست و آمادگی عبور از این مرحله را داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «فرهاد دژپسند» روز شنبه در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: دشمن سعی دارد از همه امکانات و فرصت ها برای مواجه با قدرت رو به رشد ایران اسلامی استفاده کند.
وی افزود: پس پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، با این تحریم ها مواجه بوده ایم و شرایط سختی را پشت سر گذاشته ایم و بنابراین تجربه های خوبی در این زمینه داریم.
وی اظهارداشت: اکنون برنامه هایی را تدوین کرده ایم تا جایی که برای مواجه با این شرایط، در خود وزارت اقتصاد و دارایی حتی در روزهای تعطیل نیز جلساتی برگزار کردیم زیرا در این شرایط باید از همه امکانات از جمله امکانات زمانی خود حداکثر بهره ببریم.
وزیر اقتصادی و دارایی کابینه دوازدهم تصریح کرد: عبور از تحریم ها سخت نیست، اما این بدان معنا نیست که جدیت لازم را به خرج ندهیم بلکه باید در این شرایط با یک برنامه مشخص که تدوین شده، حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط آمادگی لازم را دارند تا از این مسیر عبور کنیم که انجام آن همراهی مردم ایثارگر کشور را می طلبد.
«باید بدانیم که به طور طبیعی برای عبور از شرایط سخت باید مشقت هایی را تحمل کنیم؛ البته این را نباد فقط مردم تحمل کنند بلکه ابتدا باید ما (مسئولان)این مشقات را تحمل کنیم.»
دژپسند بر این باور است که از لحاظ طرح ها و برنامه های اجرایی تجهیزات لازم به عمل آمده است.

** نظام بانکداری، مالیاتی و گمرکی با همکاری استانداران چابک می شود
وزیر اقتصادی و دارایی کشور گفت: امروز در حوزه اصلاح نظام بانکداری، افزایش کارآمدی نظام مالیاتی و چابک سازی و اقتدار گمرکات با استانداران سراسر کشور به تفاهم هایی رسیدیم تا بتوانیم با یکدیگر همکاری های خوبی داشته باشیم.»
دژپسند با اشاره به استقبال استانداران برای چابک سازی گمرک و افزایش کارآمدی نظام مالیاتی، افزود: همچنین در جذب سرمایه گذاری خارجی نیز قرار شد استانداران سراسر کشور همکاری های لازم را به عمل آورند.
دژپسند معتقد است به طور حتم با برنامه های تدوین شده موجود و اراده استانداران بتوانیم اقدام های خود را در اصلاح نظام بانکداری در حوزه بانک های دولتی با سرعت پیش ببریم که البته برخی از استانداران نیز از عملکرد بانک های دولتی در استان ها راضی بودند.
وی اضافه کرد: همچنین امروز قرار است جلسه مشترکی با استانداران، مدیران کل اقتصاد دارایی استان ها، گمرکات استان ها و ادارات مالیاتی استان ها داشته باشیم که بتوانیم این فعالیت ها را با انسجام و قوت بیشتری اجرا کنیم.
به گفته وزیر اقتصادی و امور دارایی، کشور ما دارای ظرفیت ها و قابلیت های بومی و قومی خوبی برای جذب سرمایه گذرای خارجی است که امیدواریم بتوانیم از پتانسیل بالای مدیریت استان ها استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

** وزارت اقتصاد دارایی فعلا بازنشسته ای ندارد
دژپسند درباره مدیران وزارت اقتصاد که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند، گفت: تمامی کسانی که در این وزارتخانه مشمول این قانون بودند، بازنشسته شدند و دیگر کسی را نداریم که بازنشسته شود.
وی افزود: طبق بخشنامه معاونت بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد حتی اگر در شرکت های تابعه کسانی مشمول این قانون باشند، باید براساس مهلت مقرر در قانون یعنی تا ۲۶ آبان ماه بازنشسته شوند.

** کمیسیون خاص برای شفاف سازی اطلاعات تشکیل شد
وی درباره تعیین نشدن سخنگوی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در وزارتخانه کمیسیون خاصی را برای امر اطلاع رسانی و شفافیت اطلاعات با ریاست مدیرکل روابط عمومی تشکیل داده ایم.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا