خودروصنعت، معدن، تجارت

تحویل اولین سری فوتون ساوانا توسط عظیم خودرو

در مراسمی که در ساختمان مرکزی عظیم خودرو برگزار شد اولین سری خودروهای ساوانا به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قیمت فوتون ساوانا در سری اول تحویل ۳۷۴ میلیون تومان اعلام شده است. اما مشتریانی که در مرحله نخست این خودرو را تحویل گرفته اند، شامل تخفیف ۱۰ میلیون تومانی به علاوه تخفیف مابه التفاوت ارزی شده اند که حدود ۲۶ میلیون تومان بوده و در نهایت این خودرو با قیمتی در حدود ۳۳۷ میلیون تومان به مشتریان سری نخست تحویل داده شد.

همچنین بخوانید

 بر اساس این گزارش فوتون ساوانا سال گذشته توسط عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و خط تولید آن در شهر بروجرد تجهیز شده است. 

فوتون ساوانا یک خودروی شاسی بلند بزرگ است که از نظر پیشرانه و شاسی سعی کرده تا خودرویی با قابلیت های آفرودی کاملی را ارایه دهد. فوتون ساوانا در سه مدل استاندارد گیربکس دستی، استاندارد گیربکس خودکار و لاکچری گیربکس خودکار عرضه شده که هر سه آنها به پیشرانه ۴ سیلندر دو لیتری توربوشارژ مجهز شده اند. گیربکس مدل دستی فوتون ساوانا از نوع ۵ سرعته Getrag است اما گیربکس خودکار ساوانا از نوع ۶ سرعته ZF است. پیشرانه ۲ لیتری نصب شده به کمک سیستم GDI می تواند حداکثر ۲۱۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور و ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور را تولید کند. اما پیشرانه مدل گیربکس دستی می تواند حداکثر ۱۹۸ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر را تولید کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا