بانکبانک و بیمه

پیشنهاد افزایش سقف برداشت روزانه از خودپردازها


دبیر کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از پیشنهاد مدیران بانک‌ها برای افزایش سقف برداشت روزانه از کارت‌های بانکی در دستگاه‌های خودپرداز و تغییر سقف کارت‌های هدیه به ۳ میلیون تومان خبر داد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، محمدرضا جمشیدی درباره مباحث مطرح شده در سی و دومین جلسه مدیران عامل سیستم بانکی با حضور محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی و صمد کریمی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در محل بانک کارآفرین، به ایبنا اظهار داشت: در این جلسه روش های جاری بانک ها در زمینه معاملات نقدی ارزی مورد تبادل نظر قرار گرفت که در صورت نیاز به توضیح بیشتر بانک مرکزی می تواند اطلاع رسانی کند.

وی افزود: همچنین مدیران عامل بانک ها به لحاظ مشکلاتی که در ادارات اجرای ثبت اسناد برای مزایده و فروش املاک تملیکی بانک ها وجود دارد، راه های کمک رسانی به ادارات اجرایی ثبت را مورد تبادل نظر قرار داده و راه حل هایی برای همکاری با آنها مورد توافق قرار دادند.  
دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: برخی مشکلات موجود در سیستم بانکی از جمله کارهای اجرای ثبت سیستم بانکی و دادسرای پولی و بانکی که با مشکلاتی مواجه است و تمامی پرونده های بانک ها به دلیل نبود نفر و مکان مناسب مسکوت مانده که مقرر شد بانک ها محلی را در اختیار این مرکز قرار داده تا به پرونده ها ومشکلات سیستم بانکی رسیدگی شود.
جمشیدی ادامه داد: همچنین درخواست شد درباره تغییر رقم پرداخت نقدی دستگاه های خودپرداز که سقف ۲۰۰ هزار تومانی تعیین شده آن مربوط به سال های قبل است، بررسی دوباره شود و با موافقت بانک مرکزی بازنگری و بروزرسانی در این رقم صورت گیرد.
وی حداکثر سقف مبلغ کارت های هدیه را دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون سقف مبلغ کارت های هدیه ۵۰۰ هزار تومان است که بانک ها پیشنهاد دادند که این مبلغ به ۳ میلیون تومان افزایش یابد و پیشنهاد خود را به بانک مرکزی اعلام کردند.
به گفته دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، تمامی این درخواست ها منوط به موافقت بانک مرکزی است و باید منتظر پاسخ این بانک بود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا