انرژی

پرونده ارزان‌فروشی یک پالایشگاه روی میز مجلس

واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش غیردولتی با ابهام ارزان‌فروشی آن مواجه است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که یک ماه پیش درخواست تمدید سه‌ماهه تحقیق و تفحص از این موضوع را داشتند، از احتمال ارسال نامه به رئیس قوه قضائیه خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با وجود بررسی‌ها و تحقیق و تفحص یک‌ساله مجلس شورای اسلامی به‌روی نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش غیردولتی، هنوز نمایندگان مجلس نسبت به نحوه این واگذاری و به‌خصوص ارزان‌فروشی آن انتقاد دارند.

در جدیدترین اظهارنظر بهارستانی‌ها، روز گذشته احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با طرح این سؤال که “مگر طی این سال‌ها تورم کاهش یافته که رقم واگذاری پالایشگاه کرمانشاه پایین آمده است؟”، در گفت‌وگویی با رسانه رسمی مجلس، اظهار داشت:

همچنین بخوانید

اگر ثابت شود که پالایشگاه زیر قیمت واقعی فروخته شده به‌استناد ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای نمایندگان کمیسیون انرژی نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ارسال می‌شود تا مجدداً در قیمت‌گذاری بازنگری شود.

یک ماه پیش بود که شهاب نادری، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، از ارسال نامه نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه برای تمدید زمان این تحقیق و تفحص و موافقت تمدید سه‌ماهه آن خبر داده بود.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا