خودروصنعت، معدن، تجارت

لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال/ افزایش قیمت خودرو در مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو کار درست و پسندیده ای نیست، گفت: این ممنوعیت نهایتا تا پایان امسال لغو خواهد شد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: چندی است که  طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته و این احتمال قوی وجود دارد که با نهایی شدن بررسی این طرح، ممنوعیت واردات خودرو لغو شود.

وی در ادامه افزود: ممنوعیت واردات خودرو دائمی نیست و این ممنوعیت برای شرایط بحرانی وضع و اجرا شد، اما دیگر ضرورتی برای تداوم اجرای این قانون وجود ندارد. 

باستانی با بیان اینکه خودروهای خارجی باید به شکل مدیریت شده وارد کشور شود، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب طرح ساماندهی بازار خودرو مشغول بررسی این موضوع است که چه نوع خودروهایی با چه اندازه حجم موتور و تا چه سقف قیمتی می تواند وارد کشور شود و چه نوع ارزی باید به واردات خودرو اختصاص پیدا کند. 

نماینده مردم زاوه، تربت حیدریه و مه ولات در مجلس همچنین با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت ها عنوان کرد: هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را بررسی می کند.

باستانی در ادامه افزود: در این جلسه نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو بررسی می شود و در نهایت در مورد آن تصمیم گیری و جمع‌بندی خواهد شد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: خودروسازان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز خواستار افزایش قیمت تولیدات خود هستند که باید با در نظر گرفتن جمیع عوامل و مسایل این موضوع بررسی شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا