بورسفرابورس

شاخص کل فرابورس ایران در نزدیکی پله ۲۰۰۰ واحدی قرار گرفت

فرابورس ایران نخستین روز کاری این هفته را با ثبت معاملاتی به ارزش ۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال در نتیجه داد‌و‌ستد ۸۰۹ میلیون ورقه آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران که از ابتدای معاملات امروز ۱۹ آبان‌ماه ۹۷ پس از رشد در دقایق ابتدایی معاملات، روند نزولی را در پیش گرفته بود در نهایت با تجربه افت ۳۱ واحدی در ارتفاع ۱۹۹۴ واحدی قرار گرفت؛ معاملات منفی در نماد‌های «زاگرس» و «مارون» متعلق به گروه پتروشیمی‌ها بیش از همه در افت ۱.۵ درصدی این نماگر سهیم بود به‌طوری که این دو نماد به تنهایی ۲۱ واحد اثر منفی بر آیفکس بر جای گذاشتند و مانع از تاثیر بیشتر حمایت ۶ واحدی «ذوب» از آیفکس شدند.

در ادامه بررسی نماد‌‌های فرابورسی، نماد «شبصر» امروز شاهد بیشترین افزایش قیمت بود و نماد «شاوان» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. همچنین نماد‌های «ذوب»، «سمگا» و «تاپکیش» عنوان پُربازدید‌ترین‌ها را به خود اختصاص دادند.

رصد معاملات سهام در روزی که گذشت حاکی از جابه‌جایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۴۶۸ میلیارد ریال در بازار اول و دست‌به‌دست شدن ۲۴۵ میلیون سهم به ارزش ۹۶۹ میلیارد ریال در بازار دوم است که نماد «ذوب» نه تنها در این بازار بلکه تمامی بازار‌های فرابورس با حجم معاملاتی به میزان بیش از ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۴۲ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

به‌علاوه، بازار پایه نیز امروز میزبان معامله ۴۲۴ میلیون سهم به ارزش ۹۳۱ میلیارد ریال بود.

از دیگر رخداد‌های امروز فرابورس همچنین می‌توان به بازگشایی نماد‌هایی همچون «آینده»، «وحافظ» و «غشوکو» و توقف نماد‌های «توریل» و «نطرین» اشاره کرد.

در نهایت، بازار ابزار‌های نوین مالی (شامل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETFها) در روزی که گذشت به استقبال معامله ۱۵ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال رفت که در این بازار نماد «اعتماد» متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با حجم معاملات بالغ بر ۱۱ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲۵۹ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش در این بازار را در اختیار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا