بورسبورس اوراق

تداوم نزول قیمت محصولات شیمیایی/«تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون ، ۱۳.۶ درصد افت قیمت داشت

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس‌کالا به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در۱۲ آبان، ۱۳.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شنبه (۱۹ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۱۰۸ میلیارد تومان داشت که در ۱۲۵ قرارداد انجام شد. در این میان، تالار صادراتی کیش، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۶۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گفتنی است در این روز تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد عرضه و معامله‌ای نبود.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی ۲میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با ۱.۱۷ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با قیمت میانگین کیلویی ۱۸۶۶۴ تومان به طور سلف معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در۱۲ آبان، ۱۳.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

شایان ذکر است، طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز یک هزار و ۷۴۳ تن مواد پلیمری و دو هزار و ۵۴۴ تن مواد شیمیایی معامله شد.

امروز اغلب معاملات تالار پتروشیمی (محصولات غیر بهین‌یابی) بدون رقابت و با قیمت‌های پایه انجام شدند. در این میان اما سه محصول «تولوئن دی ایزو سیانات» و «متیل دی فنیل ایزو سیانات خالص» پتروشیمی کارون و «تری اتانول آمین» پتروشیمی شازند به طور رقابتی فروخته شدند.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون به میزان حدودی ۲میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با ۱.۱۷ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با قیمت میانگین کیلویی ۱۸۶۶۴ تومان به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در۱۲ آبان، ۱۳.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «اسید نیتریک» شرکت پتروشیمی کارون به میزان حدودی ۷.۵ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۷۵۰ تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۱۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد.

گفتنی است،  امروز در این تالار «متیل دی فنیل ایزو سیانات خالص» پتروشیمی کارون نیز با ۱۹.۶ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۱۹۶۸۳ تومان فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود در ۱۲ آبان، حدود ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین، «تری اتانول آمین» پتروشیمی شازند هم امروز با قیمت کیلویی ۱۰۰۶۵ تومان و  ۲.۷درصد بیشتر از قیمت پایه معامله شد. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود در ۱۲آبان، شاهد ۵.۷ درصد افت قیمت بود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز امروزمیزبان دادوستد ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن قیر بود.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، امروز ۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۶۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۷۴ تومان بود که با ۸ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی کرمانشاه در حدود ۹۵۹ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت ۹۵۹ تومان و ۶.۳ درصد بیشتر از قیمت پایه (۹۰۲ تومان) در حجم ۱۰۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا