اقتصاد کلانصوت

لزوم مالیات ستانی متناسب با شرایط اقتصاد کلان

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: سیاست گذاران در همه اقتصادهای دنیا متناسب با شرایط اقتصاد کلان کشورها یعنی رکود یا تورم سیاست های مالیات ستانی خود را تنظیم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین سلاح ورزی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جهت درآمدهای مالیاتی به نسبت تولید ناخالص داخلی باید به سمتی باشد که کشوررا از موضوع فروش نفت و سایر منابع طبیعی رهایی بخشد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: پوشش مالیاتی امروز بر اساس اظهارات مقامات دستگاه مالیاتی در کشور به نحو قابل توجهی گسترش یافته و جامعه به سمت اجرای نظام جامع مالیاتی در حال حرکت است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ناگفته نماند این نظام و سیستم مالیاتی هنوز در کشور اجرایی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مالیات بر شرکت ها در شرایط کنونی اقتصاد ایران که برنامه‌های تاب‌آوری اقتصادی مدنظر است باید تعدیل و همینطور پایه‌های جدید مالیاتی در جامعه تعریف شود.

سلاح ورزی تصریح کرد: پوشش نظام مالیاتی در شرایط کنونی افزایش یافته بنابراین ضرورت دارد دولت به دنبال اعمال نظام مالیات ستانی بهینه باشد.

وی در ادامه بر لزوم اصلاح روش تعیین نرخ مالیات بر عملکرد شرکت ها در کشور تاکید کرد و گفت: طبق قانون در حال حاضر شرکت ها درکشور مشمول مالیات به نرخ ۲۵ درصد هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ضرورت دارد به منظور کاهش اختلال در فعالیت بنگاه های تولیدی کشور مالیات بر مصرف و مالیات بر مجموع درآمد بخش های جامعه به عنوان پایه اصلی نظام مالیاتی شناخته و مالیات بر شرکت ها تعدیل شود.

وی یادآورشد: بطور کلی در شرایط فعلی کشور و به منظور تقویت توان تولید و حفظ اشتغال موجود باید برنامه های حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط بیشتر مدنظر باشد و در عین حال طرح استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش و مالیات بر مصرف مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا