امور زیربناییراه و ساختمان

سیاست‌‌‌های برون‌‌‌بخشی می‌‌‌‌تواند موتور محرک مسکن باشد/ دولت بدهکار جدی پیمانکاران در بخش مسکن است/ می‌توان از تحریم‌ها سربلند عبور کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه باید در روزهای تحریم دست به دست هم دهیم تا از این مانع با سربلندی عبور کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی،، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش وزارت راه و شهرسازی در روزهای تحریم وجود دارد. البته در روزهای عادی نیز این مسئولیت سنگین وجود داشت اما باید در شرایط امروز با تدابیر و برنامه‌‌‌ریزی‌‌های دقیق از پس موانع برآییم.

وی ادامه داد: تحریم‌‌‌‌هایی که می‌‌‌تواند بخش‌‌‌های مختلف کشور از جمله راه و شهرسازی را تحت تاثیر قرار دهد نیاز به همکاری دولت و مردم است. همه باید در روزهای تحریم دست به دست هم دهیم تا ازاین مانع با سربلندی عبور کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط تحریمی همه بخش‌‌‌‌‌های حمل و نقل باید به صورت جدی در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید، اظهار داشت: برنامه‌‌‌ریزی خوبی برای بخش راه و شهرسازی انجام شده است. ما امروز با ۱۵ کشور از طریق ریلی در ارتباط هستیم و می‌‌‌توانیم از چین تا اروپا با قطار رفت و آمد کنیم. باید تلاش کنیم این ارتباط گسترده‌‌‌تر شود.

جهانگیری افزود: در بخش داخلی نیز بخش ریلی بسیار مهم است و بنادری مثل چابهار باید به شبکه ریلی متصل شود تا کالاهای وارداتی به راحتی استان‌‌های کشور برسد.

وی به حمل و نقل هوایی اشاره و تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هوایی علیرغم توطئه دشمنان باید ناوگان هوایی را تجهیز کنیم. در چنین شرایطی و حتی شرایط دشوارتر ما می‌‌‌‌توانیم نیازهای این بخش را تامین کنیم. ما باید دوستان خود را در بخش هوایی تجهیز کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در بخش حمل و نقل هوایی ده‌ها میلیون تن کالا منتقل می‌‌‌‌شود، خاطرنشان کرد: حمل و نقل هوایی باید در اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و ما به مردم می‌‌‌‌‌گوییم که می‌‌‌‌توانیم همه کالاها را به استان‌ها و بخش‌‌های مختلف کشور برسانیم.

جهانگیری اضافه کرد: البته ذینفعان بخش حمل و نقل نیز باید مانند کامیونداران مورد توجه قرار گیرند و دولت با گفت‌‌‌وگو با تشکل‌‌‌های کامیونداران درصدد برطرف کردن مشکلات این صنف است.

وی با بیان اینکه بخش مسکن به عنوان اصلی‌‌‌‌ترین بخش جامعه باید مورد توجه وزیر جدید راه و شهرسازی قرار گیرد، ابراز داشت: سیاست‌‌‌های برون‌‌‌بخشی می‌‌‌‌تواند موتور محرک مسکن باشد. اگر در این بخش عمل کنیم می‌‌‌‌‌‌‌توانیم سیاست‌‌‌‌‌‌های داخلی را نیز با موفقیت به جلو ببریم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مسکن روستایی بیان کرد: مشکل روستایی نیز باید به طور دقیق و با جدیت مورد توجه این وزارتخانه قرار گیرد. در برخی از روستاها که طرح نوسازی با جدیت اجرا نشد، مشکلات عدیده‌‌ای مواجهه هستیم. متاسفانه به دلیل عدم اجرایی این طرح شاهد این هستیم که برخی روستاها با زلزله سال گذشته در کرمانشاه به طور صد در صد تخریب شدند.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش بافت‌‌‌‌های فرسوده برنامه‌‌‌های خوبی از جمله اعطای وام کم‌‌‌‌بهره و واگذاری زمین از طرف دولت در دستورکار است، یادآور شد: دولت بدهکار جدی پیمانکاران در بخش مسکن است و البته برنامه مشخصی برای این بدهی‌‌‌های دولت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته از این فعالان انتظار داریم تا با روش‌‌‌های جدید دولت را در روزهای تحریمی یاری رسانند و برای رفع موانع ایجاد شده به دولت کمک کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا