بانکبانک و بیمه

باید با تعاملات فکری طرح های ابتکاری بانک مهر ایران را گسترش داد

مدیر مرکز حوزه های علمیه کشور در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به آثار قرض الحسنه در کشور باید با تعاملات علمی بیشتر به گسترش طرح های تسهیلاتی و خدماتی بانک کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، حضرت آیت الله اعرافی در رابطه با سبد محصولات بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: حرکت این بانک در مسیر بسط و توسعه سنت الهی قرض الحسنه است و اینکه بانکی به صورت کامل در امر قرض الحسنه فعالیت می کند شایسته تقدیر می باشد.

مدیر مرکز حوزه های علمیه کشور با اشاره به آثار و برکات قرض الحسنه در جامعه اظهارداشت: طرح های ابتکاری و جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران، بسیار ارزشمند است و باید با استفاده از تعاملات فکری و علمی، این رویکرد تقویت شود.

وی با استقبال از طرح همیاران مهر بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، ترویج و جذب منابع در این طرح می تواند به رفع محرومیت ها و توانمندسازی نیازمندان کمک کند. در ادامه، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز بیان داشت: بانک های قرض الحسنه در این شرایط تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور هستند با این حال عملکرد این بانک تا کنون با رشد چشم گیری همراه بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۶۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۷هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط شعب بانک قرض الحسنه مهرایران به متقاضیان نیازمند اعطا شده است و در نظر داریم تا پایان سال بیش از یک میلیون نفر برای رفع مایحتاج ضروری از خدمات بانک بهره مند شوند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: تمامی منابع این بانک از محل سپرده های مردمی است و ۹۰ درصد این منابع به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد به نیازمندان واقعی جامعه در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی، بهداشت و درمان، بهبود و ارتقاء معیشت و … پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقی هم به عنوان ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی سپرده گذاری شده است.

وی با اشاره به نقش شفافیت مالی و عملکرد موثر آن در اقتصاد کشور بیان داشت: تمامی فعالیت های مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه های مختلف بانکی مانند: منابع جذب شده، مصارف، مطالبات، سپرده گذاری و حتی ترازنامه بانک، به منظور شفاف سازی عملکرد آن بر روی پورتال رسمی بانک بارگذاری شده است. دکتر اکبری به نقش بانک ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با ثبات وضعیت اقتصادی، اوضاع بانک ها نیز به روال عادی برخواهد گشت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا