ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استخراج مخفیانه ارزهای دیجیتالی توسط یک مدیر مدرسه

افزایش بی‌رویه مصرف برق در یکی از مدارس چین، دست مدیر مدرسه‌ای که به‌طور مخفیانه با رایانه خود ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده استخراج می‌کرد را رو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است، کاربران و هکرهای بسیاری نیز از ابررایانه‌هایی که پردازنده و کارت گرافیک‌های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج  و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده می‌کنند و در این طریق هم درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند.

حالا به تازگی خبری منتشر شده  در وب سایت SCMP نشان می‌دهد پس از آنکه بسیاری از مسئولان فعال در یکی از مدارس چین از میزان بسیار بالای قبض برق شکایت کردند، مشخص شد که مدیر مدرسه به صورت کاملا مخفیانه با بهره‌گیری از یکی از رایانه‌های مستقر در دفتر کار خود به استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده مشغول بوده است و از آنجایی که پروسه ماینینگ این ارزهای مجازی نیازمند سخت‌افزارهای قدرتمند و در نتیجه مصرف برق بسیار بالاست، قبض برق این مدرسه به میزان قابل ملاحظه و ناگهانی افزایش یافته بود.

همچنین بخوانید

همچنین پس از بررسی و تحقیقات انجام شده مشخص شد که این مدیر مدرسه به مدت یکسال به همین کار مشغول بوده و در مواقعی که کسی در دفتر کار وی حضور نداشته، به استخراج ارزهای دیجیتالی توسط رایانه خود اقدام می‌کرده است.

 براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

یکی از دلایلی که بسیاری از کشورها بخصوص در ابتدای آغاز بکار ارزهای مجازی نظیر بیت کوین، نقل و انتقالات پول از این طریق را ممنوع اعلام کرده بودند، همین ناشناس بودن مبدا و مقصد مبادلات پولی است و همین مساله این امکان را به مجرمان، تروریست‌ها، سوداگران و قاچاقچیان ارز، مواد مخدر، دارو و اسلحه می‌دهد تا با خیال آسوده به فعالیت‌های غیرقانونی و غیرمجاز خود ادامه دهند و از طرف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قابل ردگیری و پیگیری نباشند.

ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا