خودروصنعت، معدن، تجارت

لنت ترمز قطعه فوق ایمنی در خودرو

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: لنت ترمز به عنوان قطعه فوق ایمنی و از اهمیت بسیار زیادی در وسایل نقلیه برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نجفی منش در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این قطعه ارتباط مستقیم با جان سرنشینان و مصرف کنندگان این کالا دارد بنابراین انتخاب لنت ترمز باید با دقت و توجه بیشتری همراه باشد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه برای تولید لنت ۳۰ نوع مواد اولیه با هم ترکیب می شود، اظهارداشت: از این مواد ۲۳ تا ۲۴ نوع داخلی و بقیه از محل واردات تامین می شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: امکان داخلی سازی مواد اولیه وارداتی تولید لنت در کشور وجود دارد منتها می طلبد گام های بلندی در این مسیر برداشته شود.

وی همچنین از وجود ۴۲ واحد تولید لنت دارای علامت استاندارد در کشور خبر داد و افزود: لنت خودرو در ایران امروز مبتنی بر تکنولوژی و استانداردهای روز جهانی و همینطور بدون آزبست، سازگار با محیط زیست و غیره تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

نجفی منش تصریح کرد: لنت ترمز از جمله کالاهای مشمول استاندارد اجباری در کشور است یعنی اگر شرکت های ایرانی استاندارد نداشته باشند به هیچ وجه نمی توانند محصول خود را به بازار مصرف عرضه کنند.

وی ضمن اشاره به قدغن بودن مصرف و تولید آزبست از ۲۰ سال پیش تاکنون در کشور گفت: آزبست سرطان زاست و کسی حق مصرف این مواد را ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه لنت ترمز به عنوان یکی از قطعات فوق حفاظتی خودرو محسوب می شود، افزود: این درجه ایمنی بالا نشان از اهمیت فوق العاده قطعه مزبور در وسائط نقلیه دارد.

وی در ادامه ضمن توصیه به مصرف کنندگان مبنی بر استفاده از لنت های با کیفیت و شناسنامه دار یادآورشد: اهمیت لنت ترمز در ترمزگیری های شدید و در مواقع حساس (ایمنی جان سرنشینان خودرو و خسارات مالی سنگین) بیشتر مشخص می شود.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و حمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا