ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عمر باتری گوشی‌های اندرویدی با یک قابلیت افزایش می‌یابد

گوگل تایید کرده است که استفاده کاربران از تم تاریک و شبانه در برنامه‌های مختلف به افزایش عمر مفید باتری گوشی‌های هوشمند آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه طی چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه (Dark Mode )  برای سرویس و نرم‌افزارهای موبایلی نظیر یوتیوب، اندروید مسیجز و واتس‌اپ بودیم، حالا به نظر می‌رسد که شرکت گوگل بعنوان توسعه‌دهنده اصلی سیستم‌عامل موبایلی اندروید نیز تایید و اعلام کرده است استفاده کاربران از تم تاریک و شبانه در برنامه و اپلیکیشن های مورد استفاده خود تا حد زیادی از اتلاف انرژی در باتری گوشی جلوگیری به عمل آورده و به افزایش عمر مفید باتری آن کمک بسزایی خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، تم تاریک و شبانه مخصوص استفاده کاربران در شب هنگام و مواقعی که نور محیط پیرامون آن کم است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا چشمان خود را از آسیب نور زیاد صفحه نمایش و رنگ سفید پس‌زمینه برنامه‌های مختلف مصون بدارند.

همچنین بخوانید

همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی اخیرا اعلام کرده‌اند که با انتشار و دریافت نسخه‌های به روزرسانی، کاربران قادر خواهند بود جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده آن را دریافت و نصب کنند تا از تم تاریک ( dark mode) برنامه‌های موردنظر بهره مند شده و به افزایش طول عمر باتری گوشی‌های اندرویدی خود کمک کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا