بورسبورس اوراق

۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی داد و ستد شد

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۸۰۴  میلیارد تومان رسید و بیش از ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۷ هزار و ۲۹۹ نوبت داد و ستد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۰ آبانماه ۹۷ به رقم ۱۸۰ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۳۱۵ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد را به نمایش گذاشت، شاخص سهام آزاد شناور  با کاهش ۳۶۸۲واحدی به رقم  ۱۹۰ هزار و ۴۹۸ واحد دست یافت و شاخص بازار اول رقم ۱۳۴ هزار و ۳۲۳ واحد را نشان داد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۳۳ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۶۰ واحد متوقف شد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با ۱۴ واحد، پتروشیمی مبین با ۱۳ واحد و حفاری شمال با ۷ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر شاخص ثبت کردند نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۲واحد،فولاد مبارکه با ۲۳۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱۶ واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، گروه دارویی البرز، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، عطرین نخ قم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان، عطرین نخ قم، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، توکاریل، مهندسی نصیر ماشین، پارس الکتریک، سیمان لار سبزوار، حق تقدم استفاده نشده سهام سیمان کردستان، داروسازی زهراوی و سرمایه‌گذاری ملت متوقف شدند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا