بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ارز رمزنگار راکز با پشتوانه فرانک سوئیس تولید شد

شرکت سوئیسی آلپراکز ای جی ارز رمزنگاری با پشتوانه فرانک سوئیس و بر پایه بلاک چین ایتریوم را طراحی و تولید کرده که با همکاری بانک ژنو سوئیس عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از کوین تلگراف، شرکت سوئیسی آلپراکز ای جی فعال در حوزه بلاکچین و ارزهای رمزنگار فرآیند طراحی رمز ارز راکز (ROCKZ) به عنوان نخستین ارز رمزنگاری شده با پشتوانه فرانک سوئیس و بر پایه بلاک چین ایتریوم را با همکاری بانک سوئیس ژنو به پایان رسانده و بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده قرار است تا بعد از انجام آزمایش‌های نهایی در نوامبر سال جاری  وارد فاز عملیاتی و بهره‌برداری قرار گیرد.

تیم توسعه دهنده این ارز رمزنگار مدعی شده که رمز ارز راکز قابل اتکاء و پیش بینی‌ترین رمزینه پول دنیا است که با استفاده از آن می‌توان برای نقل و انتقالات مالی، سرمایه گذاری به صورت پس انداز و نیز پرداخت آنلاین در شبکه استفاده کرد و خدماتی همچون پول در شبکه آنلاین مالی دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت هر سکه ROCKZ یا کوین این شرکت برابر با یک فرانک سوئیس است و با توجه به اینکه پول کشور سوئیس در چندین سال اخیر از با ثبات ترین ارزها به شمار می‌رود، پلتفرم راکز می‌تواند در زمینه توسعه خدمات مالی بر پایه فرانک سوئیس به صورت دیجیتالی عملکردی موفق داشته باشد.

تفاوت موجود میان راکز با پشتوانه فرانک سوئیس و تتر وابسته به دلار شفافیت است؛ شفافیت در رمز ارز تتر تا حد زیادی وجود ندارد اما توسعه دهندگان ROCKZ وعده دادند اند که در زمینه این رمز ارز شفافیت کامل وجود داشته و از تمامی قوانین ملی و بین المللی نیز تابعیت داشته باشند؛ بر همین اساس نیز به منظور ایجاد اعتماد و شفافیت، ۹۰ درصد از بودجه خود را در قالب فرانک سوئیس در صندوق امانت قرار داده‌اند و ۱۰ درصد مابقی نیز به منظور نقد شوندگی توکن در بانک‌های مختلف سوئیس و شبکه پرداخت این ارز رمزنگاری شده استفاده خواهد شد.

تیم توسعه دهنده ROCKZ امید دارد با استفاده از افزایش تعداد و کاربرد استیبل کوین‌ها به عنوان ارزهای رمزنگار داری پشتوانه و ثبات فرآیند پرداخت‌های بین المللی را تسهیل کند؛ آخرین وضعیت از رمز ارز ROCKZ حاکی از آن است که تیم توسعه دهنده آن قصد دارد تا ۱۵ درصد از حداکثر مقدار توکن‌های رمز ارز راکز را در عرضه اولیه به فروش برساند. بر همین اساس نیز ارزش هر ۱۰ توکن ارز رمزنگار راکز برابر با ۶ فرانک سوئیس تعیین شده و تیم توسعه دهنده امیدوار است در عرضه اولیه سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیون فرانک سوئیس برای جمع آوری پلتفرم خود جمع آوری کند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا